Jonas Karlsson ny projektchef för Nordr i syd

Nordr värvar Jonas Karlsson som ny projektchef för södra Sverige. Han kommer närmast från Peab och tillträdde i mitten av augusti.

- Med Jonas ombord stärker vi vårt team ytterligare. Han har gedigen kunskap om entreprenadverksamhet, vilket gör oss både starka som beställare och än skarpare i själva genomförandet, säger Louise Palm, regionchef för Nordr i syd.

Jonas Karlsson har arbetat i byggbranschen i princip hela sitt yrkesliv - först som snickare i Småland, därefter Skanska i Stockholm, där han var produktionsledare innan han flyttade till Skåne och växlade över till olika ledarroller som platschef, projektchef och arbetschef, de senaste sju åren på Peab i Skåne. Om varför han valde Nordr säger Jonas så här:

- Dels ska det bli spännande att se saker från beställarsidan efter att ha varit utförare i många år. Här tror jag att jag kan bidra med en hel del erfarenheter. Dessutom tycker jag Nordr känns som ett bra och intressant bolag med spännande projekt, duktiga människor och en bra inställning.

Jonas Karlsson bor i Helsingborg och kommer att vara stationerad vid Nordrs kontor i Malmö.

För ytterligare information, kontakta:

Louise Palm, regionchef Nordr Syd, louise.palm@nordr.com, 073-095 84 76

Jonas Karlsson, projektchef Nordr Syd, jonas.karlsson@nordr.com, 076-134 77 62

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör Nordr, jonas.engelblom@nordr.com, 070-22 29 223

Nordr har totalt 17.000 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 200 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.