Nordr släpper de sista bostäderna i Pionjären till försäljning

Intresset för att flytta till Veddestaden, en del av Barkarby, har varit stort sedan Nordr startade sin satsning i området. Efter fin försäljning släpps nu de sista kvarvarande bostäderna i kvarteret Pionjären till försäljning.

Veddestaden ligger söder om E18, och rymde tidigare det nu rivna Veddesta Centrum. Här planerar Nordr för omkring 1 200 bostäder de kommande åren.

Först ut är kvarteret Pionjären, som anspelar på områdets nybyggaranda, som rymmer totalt 167 bostäder. De första bostäderna i kvarteret släpptes på marknaden förra sommaren. Intresset var så stort att Nordr beslutade om byggstart i höstas.

Nu släpps de sista kvarvarande bostäderna i kvarteret Pionjären, som är det första av sju kvarter, till försäljning.

-Vi ser att många med oss ser potentialen i området. Veddestaden kommer att bli en av Barkarbys mest attraktiva stadsdelar och det känns givetvis oerhört spännande att vi är först ut i omvandlingen av platsen, säger Leif Danielsson, VD Nordr Sverige.

Med början 8 februari blir det möjligt att köpa någon av de återstående 45 bostäderna som nu läggs ut till försäljning. Storleken spänner från ett till fem rum och kök med stor variation i planlösningar. Frånpris är 1 450 000 kronor och inflyttning är tänkt att äga rum under 2023.

-De bostäder vi erbjuder nu har en stor variation i planlösningar och storlek. Vår förhoppning är att utbudet ska tillgodose efterfrågan hos den stora grupp som visat intresse för att bli pionjärer i Veddestaden, säger Åsa Lagerlöf, säljchef Region Stor-Stockholm, Nordr.

Alla bostäder har genomtänkt inredning och egen balkong, uteplats eller veranda. Många lägenheter har dessutom genomgående planlösningar med ljusinsläpp åt flera väderstreck. Ett antal av de större lägenheterna kommer även att ha möjlighet till generationsboende. Alla som bor i Pionjären kommer att ha tillgång till ett gemensamt utegym på gården samt en takterrass med umgängesytor.

För mer information, vänligen besök:

Eller kontakta:

Leif Danielsson, VD Nordr Sverige, leif.danielsson@nordr.com, 070-621 76 22

Åsa Lagerlöf, försäljningschef region Stor-Stockholm, asa.lagerlof@nordr.com, 070-323 91 36

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör Nordr Group, jonas.engelblom@nordr.com, 070-22 29 223

Nordr har totalt 17 200 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 200 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.