Nordrs radhus i Viken slutsålda

Intresset för Nordrs bostäder i Viken har varit stort och nu är samtliga 45 radhus i projektet sålda. Det nya bostadskvarteret Växthusen har utvecklats av Nordr sedan 2019 och kommer att bestå av såväl lägenheter och radhus när allt är klart. Radhusen i kvarteret har en boyta om cirka 115-125 kvm som fördelar sig på 4-5 rum och kök. De har sålts från 2 495 000 kronor och det dyraste radhuset såldes för 3 250 000 kronor. De första köparna väntas flytta in i sina nya radhus i mars 2022.

- Vi är naturligtvis mycket stolta över att vi nu sålt alla 45 radhus i Brf Växthusen i Viken. Det har funnits ett väldigt stort intresse för projektet från säljstarten av första etappen i juni 2020, då vi sålde 23 radhus på mindre än 3 månader. Byggnationen av husen är igång och de första köparna kommer flytta in under vintern/våren 2022, säger Mats Lorentz, säljansvarig för Växthusen.

Många av de som har köpt ett radhus i Viken är unga - hela 70% av köparna är 35 år eller yngre. Merparten av köparna, cirka 75%, är dessutom från Helsingborgs kommun och flyttar nu istället till Höganäs kommun. Ungefär 20% av de som köpt de nya radhusen flyttar dessutom inom kommunen, vilket är en indikation på att satsningen på området har varit väldigt lyckat för Höganäs kommun.

- Det är glädjande att det är stor inflyttning till Viken och Höganäs kommun - det följer den strategi, målsättning och analys som vi kom fram till under projektets inledning. En majoritet av våra köpare kommer från Helsingborgs kommun och är 35 år eller yngre. Vi välkomnar alla våra köpare till ett tryggt och levande kvarter där man kommer trivas i många år, oavsett om man är yngre eller äldre, säger Mats Lorentz

Information om projektet Växthusen i Viken finns på nedanstående länk: https://www.nordr.se/nyproduktion/helsingborg/hoganas/vaxthusen-radhus-viken/

För ytterligare information eller frågor, vänligen kontakta:

Mats Lorentz, säljansvarig för Växthusen, Nordr, 073-086 98 23
Sabina Thelin, försäljningschef, Nordr, 070-200 46 88
Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör, Nordr, 070-222 92 23

Nordr har totalt 18.800 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 180 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.