Nu inleds byggandet av 350 nya bostäder på Solnavägen

Viljan att bo kvar, eller flytta till Solna är stark. Efter framgångsrik försäljning inleds nu byggandet av 350 nya bostäder i Nordrs projekt Haga Palett, beläget längs Solnavägen.

Utvecklingen av Hagastaden, som binder samman stenstaden i Stockholm med södra Solna, fortsätter. En viktig åder i visionen utgörs av Solnavägen, som gradvis ska omvandlas till en levande boulevard som knyter ihop Solna Centrum med Stockholms innerstad.

Med stark försäljning i ryggen startar nu byggandet av nya bostäder i Haga Palett. Beslutet markerades av ett gemensamt spadtag av Nordr och Solna Stad.

- Haga är ett fantastiskt spännande område där det pågår ett banbrytande arbete med att knyta samman Solna och Stockholm i en dynamisk stadsdel. Vi är glada över möjligheten att få vara med och sätta vår prägel på området tillsammans med Solna Stad, säger Pål Aglen, tillförordnad koncernchef för Nordr.

Projektet Haga Palett ligger i den södra änden av Solnavägen och innehåller totalt 350 bostäder fördelade i etapper.

Förutom närheten till både Stockholms innerstad och Solna Centrum har projektet, som är först ut i bostadskategorin, genomgående hög inredningsstandard, ljusa och trivsamma bostäder och vidsträckt utsikt, särskilt från den gemensamma takterrassen. Tillträde planeras äga rum under hösten 2024.

Nordr utvecklar även projektet Södra Hagalund, som ligger längre norrut på Solnavägen. Här ska 600 bostäder fördelade på tre kvarter och 25 000 kvadratmeter kontor uppföras i direkt anslutning till den nya tunnelbanestationen Hagalund, som ligger längs den gula linjen som förbinder T-Centralen med Arenastaden. Detaljplanen för den delen av Solnavägen vann laga kraft i mitten av maj och utvecklingen påbörjas därför på allvar under försommaren.

För ytterligare information, kontakta:

Pål Aglen, tillförordnad koncernchef Nordr, pal.aglen@nordr.com, +47-993 89 224

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör Nordr, jonas.engelblom@nordr.com, 070-22 29 223

Nordr har totalt 16 400
 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 200 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.