Rekordstort intresse för sex unika hus i Hills Villastad, Mölndal

Det natursköna och omtalade Hills Villastad som utvecklas strax utanför Mölndal lockar åter igen rekordstort intresse. Inför säljstarten av projektet Villa Boks sex stora fristående villor om 206 kvm, har nära nog 800 spekulanter anmält sitt intresse. Villorna är noggrant placerade i framkant på de stora tomterna om 750–1 040 kvm och baksidan bjuder på en vidunderlig utsikt över Hills golfbana direkt ut från såväl altan och gräsmatta som från stora fönsterpartier inomhus. Marken är terrasserad vilket gör att villorna hamnar i lite olika höjd och därmed får ett mer privat läge. Pris från 10 450 000 kr och uppåt. Bokningssidan för husen i Villa Bok öppnar den 4:e maj och då har föranmälda intressenter möjlighet att köpa hus utifrån först till kvarn-principen.

-Vi är överväldigade över det stora intresset för Villa Bok och det är tydligt att många med oss tycker att dessa villor är riktiga drömbostäder. Som det ser ut nu har vi ett väldigt högt tryck på dessa hus så det gäller att vara snabb om man vill köpa en av villorna, säger Leif Danielsson, VD Nordr Sverige

Villa Bok är en del av Hills Villastad som utvecklas av Nordr och Hills Golf & Sports Club.

179 bostäder i Hills står redan klara och när allt är färdigbyggt kommer området att bestå av totalt 450 villor, radhus och lägenheter. En övergripande idé och naturinspirerad modern arkitektur håller samman de varierande bostadsformerna. Förutom unika möjligheter till golf, padel, avkoppling och vida naturområden runt knuten, har de boende närhet till både Göteborg city och Mölndals centrum.​

- Målet har varit att skapa ett särpräglat boende där läget vid golfbanan i kombination med det naturnära läget skapar en hög livskvalitet för de boende. De här sex villorna har väl tilltagna levnadsytor, kvalitativ inredning och stora fria tomter med utsikt över golfbanan, så de är helt unika och väldigt efterfrågade av många spekulanter, säger Anna Dahlberg, projektledare Nordr.

För mer information om Villa Bok och Hills Villastad, vänligen besök:

www.nordr.se/villabok

eller kontakta:

Leif Danielsson, VD Nordr Sverige, 070-621 76 22
Sabina Thelin, försäljningschef Nordr Sydväst, 0702-00 46 88
Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör, Nordr, 070-222 92 23

Nordr har totalt 18.800 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 180 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.