Stark försäljning för Nordr i Hagastaden öppnar för ny säljstart

Det nya bostadskvarteret Haga Boulevard som Nordr (fd Veidekke Eiendom) utvecklar i stadsdelen Hagastaden i Stockholm har lockat stort intresse. Försäljningen av lägenheterna i det första huset i kvarteret har gått så pass bra att bolaget nu väljer att säljstarta det andra huset i kvarteret. Haga Venue, som huset och bostadsrättsföreningen kallas, inrymmer totalt 115 lägenheter med frånpris om 2 825 000 kronor. De nya lägenheterna lanseras den 6 november och de första köparna kommer att kunna flytta in i sina nya bostäder i juni 2023.

- Det känns fantastiskt att nu kunna lansera fler lägenheter som en direkt följd av den stora efterfrågan för lägenheterna i det första huset i kvarteret. Det finns en hel del nya lägenhetstyper jämfört med de tidigare, men även fler av de populära typerna från första etappen, säger Åsa Lagerlöf, försäljningschef på Nordr

Lägenheterna i kvarteret Haga Boulevard är planerade för att vara så yteffektiva som möjligt och de har en genomgående hög standard. Planlösningarna varierar och det finns lägenheter med boytor om 35-102,5 kvm som fördelar sig på 2-5 rum och kök. Många bostäder har stora balkonger som vetter mot sydväst och som har utsikt över Hälsingeparken. Flera lägenheter har även uthyrningsbara delar. Kvarteret har ett eget garage för de boende under huset, vilket är unikt i Hagastaden.

- I nya moderna stadslägenheter är varje kvadratmeter viktig och mycket tid har lagts för att planera ytorna rätt. Det är gott om smarta och genomtänkta detaljer. Eftersom att lägenheterna i huset har fler och större fönster än vanligt gör det även att bostäderna känns inbjudande, ljusa och luftiga, säger Erik Westling, projektledare på Nordr

Läs mer om bostadskvarteret Haga Boulevard och Haga Venue här:

ttps://www.veidekkeeiendom.se/nyproduktion/stockholm/vasastan/hagastaden/haga-boulevard/

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:

Ann-Sophie Forsberg, Regionchef, Nordr, 070-797 54 01
Åsa Lagerlöf, Försäljningschef Mälardalen, Nordr, 070-323 91 36
Jonas Engelblom, Marknad-, försäljning- och kommunikationschef, Nordr, 070-222 92 23

Nordr har totalt 18.800 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 180 medarbetare i de båda länderna. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.