Stort intresse för att bo i Hills Villastad

Slutsålt innan bostäderna ens kom ut på öppna marknaden! Det är facit efter VIP-försäljningen av 30 rad- och parhus i Hills Villastads tredje område. Just nu pågår VIP-försäljning av fristående villor, Villa Avenbok, och även försäljningen av lägenheter rullar på sedan några veckor.

Hills Villastad är ett nytt bostadsområde som under flera år har utvecklats i ett samarbete mellan Hills Golf & Sports Club och Nordr. Flera olika typer av bostäder med elegant och naturinspirerad arkitektur lockar, men framför allt är det livet på och runt omkring golfbanan med sina vackra omgivningar som attraherar bostadsköpare med höga krav på livskvalitet.

- I Hills Villastad bor du i praktiken mitt i den ljuvliga skogen men ändå alldeles nära utbudet i både Mölndal och Göteborg. Hills G&SC med golfbana, padel, gym och välrenommerad restaurang fungerar som ett nav för grannar och golfare från hela Sverige, berättar Sabina Thelin, försäljningschef på Nordr.

De sista rad- och parhusen såldes som bostadsrätter och de kommande fristående villorna i två storlekar är äganderätter. Lägenheter med varierade storlekar, 2-4 rok, är bostadsrätter i flerbostadshus med något mindre skala vilket ger ett mer personligt boende med familjär hemmakänsla.

- Möjligheten att bo i lägenhet i ett område som Hills Villastad är unikt. Omgiven av grönt och granne med golfbanan kan du kombinera det bästa av flera världar. Ett helt nybyggt hem med takterrass, uteplats eller balkong med härlig utsikt över nejderna och djupa skogar – och där ansvaret för det utvändiga arbetet med trädgård, fasad eller annat hamnar på den gemensamma bostadsrättsföreningen, berättar Niels-Peter Jacobsen, regionchef för Nordr i Väst.

Den breda variationen ger stora möjligheter att hitta sin typ av boende och bli en del av den härliga Hillskänslan. Du lever med naturens växlingar och har gott om likasinnade runt omkring dig. Arkitekterna har med noggrann arkitektur placerat in husen i det natursköna landskapet. Små detaljer i den annars sammanhållna arkitekturen ger finstämda kontraster i de olika områdena och hustyperna. Intresset har varit stort sedan försäljningen startade 2016 och när allt står klart år 2024 finns det drygt 450 hem här i Hills Villastad.

För mer information om Hills Villastad, besök:

Hills Villastad Flora | Nordr

För ytterligare information, kontakta:

Sabina Thelin, försäljningschef väst Nordr, sabina.thelin@nordr.com, 070-200 4688

Niels-Peter Jacobsen, regionchef Nordr Väst, niels-peter.jacobsen@nordr.com, 070-287 9372

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör Nordr, jonas.engelblom@nordr.com, 070-222 92 23

Nordr har totalt 16 400 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har 200 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.