Tärnåsen ny projektchef för Nordr i Veddestaden

Marcus Tärnåsen har utsetts till projektchef för Nordrs utveckling av Veddestaden, en helt ny stadsdel i Barkarby. Nordr är enskilt största aktör i området och utvecklar sammanlagt 1 100 bostäder söder om E18.

På övergripande nivå kallas hela området runt det som tidigare hette Veddesta Centrum för Barkarby City. Nordr har valt att kalla sin del av utvecklingen för Veddestaden, eftersom det är en mindre stad som ska växa fram med bostäder, kontor, skola och kommunal service – allt med närhet till den nya tunnelbanelinje som ska förbinda Järfälla med centrala Stockholm.

Nordrs första enskilda projekt i området, Pionjären, säljstartade i somras. Efter fint mottagande på marknaden går projektet nu mot byggstart.

- Veddestadens läge är unikt på många sätt och jag är övertygad om att det kommer att bli ett väldigt attraktivt bostadsområde. Det känns väldigt spännande att få helhetsansvaret för området, säger Marcus Tärnåsen.

Tärnåsen anställdes som senior projektutvecklare på Nordr i februari 2021 och kom närmast från Skanska Entreprenad, där han var projektchef för tidiga skeden. Han har gedigen branscherfarenhet som både beställare, entreprenör och ledare på bland andra NCC, HEBA Fastighets AB och HSB.

I rollen som projektchef får Marcus Tärnåsen uppdraget att både leda Nordrs övergripande strategi för utveckling av Veddestaden, samt ansvar för att samordna de tiotalet enskilda projekt som ska utvecklas kommande år.

- Det känns väldigt bra att utse Marcus till projektchef för Veddestaden, som blir vårt största och ett av våra viktigaste projekt under kommande år. Under sin tid på Nordr har Marcus visat prov på affärsmässig skicklighet och ett tydligt ledarskap – egenskaper som kommer att vara värdefulla i det kommande utvecklingsarbetet, säger Ann-Sophie Forsberg, chef för region Stor-Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:

Ann-Sophie Forsberg, regionchef Stor-Stockholm, Nordr, ann-sophie.forsberg@nordr.se, 070-797 5401

Marcus Tärnåsen, projektchef Veddestaden, Nordr, marcus.tarnasen@nordr.com, 073-823 25 95

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör, Nordr, jonas.engelblom@nordr.se, 070-22 29 223