Nordstjernan investerar i Mentimeter AB, en ledande aktör inom Audience Engagement

Nordstjernan Growth investerar i Mentimeter, ett snabbväxande SaaS-bolag inom ”Audience Engagement”. Mentimeter erbjuder en lösning för att engagera och entusiasmera mötesdeltagare och publik. Mentimeters plattform engagerar människor globalt och hittills har över 200 miljoner personer använt produkten.

Nordstjernan investerar 150 MSEK i Mentimeter. Creades kommer också in som ny investerare i bolaget och Alfvén & Didrikson, som är en befintlig ägare, investerar ytterligare kapital.

”Det är ett styrkebesked att Nordstjernan Growth, som en långsiktig aktör, väljer att investera i Mentimeter och jag ser fram emot att fortsätta bygga bolaget tillsammans med dem. ”, säger Johnny Warström, VD och grundare av Mentimeter.

”Vi investerar i Mentimeter med ambitionen att stötta bolaget i dess fortsatta utveckling. Vi är imponerade av vad Johnny Warström, Niklas Ingvar och teamet har åstadkommit och ser fram emot att stödja bolaget långsiktigt”, säger Nordstjernans verkställande direktör Peter Hofvenstam.

Investeringen görs inom Nordstjernans tillväxtsatsning, Nordstjernan Growth, och blir det fjärde innehavet i Growth-portföljen.

Peter Hofvenstam

Peter Hofvenstam, verkställande direktör Nordstjernan