Hassela och Hallstaberg får en SM-vinnare i laget!

Mia Karlsson är nyanställd affärsutvecklare hos skid- och konferensanläggningarna Hassela Sport & Konferens och Hallstaberget. - Med ett förflutet som elitskidåkare och närmast anställd som marknadschef hos MODO Hockey som tog SM-guld 2007, är hon som klippt och skuren för tjänsten, menar utvecklingsdirektör Per Torné.

Norlandia Hotels & Resorts, koncernen där de båda hotellen ingår, satsar målmedvetet i regionen med att affärsutveckla och sälja in sina anläggningar.

- Anläggningarna har stor potential, nu gäller det för oss att paketera och identifiera målgrupper och marknader, berättar Per Torné som fortsätter:

- I och med den nya E4:an är det bara 3 timmars bilväg från Mälardalen till Hassela. Perfekt för alla barnfamiljer. I Hassela har vi också ett stort fastighetsprojekt med försäljning och exploatering av fritidsfastigheter. Senaste nytt från Hallstaberget är att de går med i Best Western från februari 2007.

Mia Karlsson kommer att ha kontor på båda ställena och ska omgående rikta in sig på konferensverksamheten och jobba mot både företag och föreningar. Som affärsutvecklare får Mia ett nära samarbete med platscheferna Ola Jonsson, Hassela Sport & Konferens och Lena Öström, Hallstaberget. Enligt Mia blir det en spännande utmaning och förklarar sin filosofi:

- Att nå framgång handlar mycket om inställning, men även en hel del träning. Det gäller både på det personliga planet och för en anläggning. Det som kännetecknar mig som människa har formats i terrängerna runt Hallstaberget och Hassela.
- Dessutom var Hallstaberget mitt andra hem under ett flertal år efter avslutad högskoleutbildning.
Det känns som att komma hem igen!

Mia Karlsson har en bred bakgrund. Efter sin examen från Turistvetenskapliga programmet på Mitthögskolan i Östersund där hon fick en fil. kand. i ekonomi och marknadsföring blev hon så småningom VD för reklambyrån adc.
Hon har också erfarenhet från många olika projekt, hon har till exempel varit ordförande för Företagarna i V-Norrland. Hennes senaste anställning var som marknadschef för MODO Hockey. Flera år ägnade Mia åt skidåkning då hon tävlade för Hudiksvalls IF. Åren 1988-1983 var hon med i svenska längdlandslaget och deltog i både VM och OS. Idag bor hon i Sollefteå med sin man deras två barn.

För mer info:
Mia Karlsson, affärsutvecklare Norlandia 070-360 2405. Per Torne, utvecklingsdirektör Norlandia, 070-832 99 49
Lena Öström, platschef Hallstaberget, 0620-123 20. Ola Jonsson, platschef Hassela Sport & Konferens, 070-4189072
Bild och text fri för publicering.