Förskolan Ferdinand kan bli Årets Stockholmsbyggnad 2017.

Huset som huserar vår förskola Ferdinand i Norra Djurgårdsstaden i Stockholm har nominerats till priset Årets Stockholmsbyggnad 2017.

Juryns kommentar: "Roligt och lekfullt, samtidigt allvarligt och sakligt. Den balanserar varsamt det hårda med det mjuka och det offentliga med det informella. Förskolan tar fint hand om platsen och anknyter till såväl naturen som gatan."

Förskolan är döpt efter Ferdinand Broberg som bland annat ritat Stockholmsskönheter som Rosenbad, Thielska galleriet, NK och gasklockorna i Värtan.

Läs mer om priset här: vaxer.stockholm.se/tema/arets-stockholmsbyggnad/

Men framförallt gå in och rösta på Ferdinand här: www.stockholm.se/asb