Norlandia får förnyat förtroende i Örebro

Nu står det klart att Norlandia får förnyat förtroende att driva Sirishof och Skäpplandgårdens äldreboenden i och med vinst i Örebro kommuns upphandling. Upphandlingen var en kvalitetsupphandling och totalt tre företag lämnade anbud. Avtalstiden är på totalt 10 år.

- Det känns jättekul att Norlandia får förnyat förtroende att driva Sirishof och Skäpplandsgården. Detta är ett bevis på att Norlandias väl inarbetade arbetssätt och systematiska kvalitetsarbete skapar en god, säker och trygg vård och omsorg som såväl boende, anhöriga och kommunen är nöjda med, säger regionchef Anna Lindström.

Norlandia har drivit Sirishof och Skäpplandsgården sedan 2010 som omfattar totalt 81 boendeplatser och fyra korttidsplatser. Båda verksamheterna är centralt placerade i Örebro med omgivande grönområden, affärer och övriga serviceinrättningar inpå husknuten.

Under pågående avtalsperiod har Sirishof och Skäpplandsgården genomgått en omfattande renovering där både larm- och brandskyddssystem såväl som inomhus- och utomhusmiljöerna uppdaterats. Uppfräschade ytskikt, moderniserade personalutrymmen och nya gångstråk med förstärkt belysning i utemiljöerna har skapat ökad trivsel för både boende och personal.

- Vi är alla jättenöjda med renoveringen. Medarbetarna upplever en bättre arbetsmiljö och de boende har lättare att ta sig ut till våra gemensamma trädgårdar för en nypa frisk luft. Vi ser nu fram emot att fortsättningsvis erbjuda en kvalitativ vård och omsorg enligt de boendes behov och önskemål, säger Anna Lindström.

Anna Lindström, regionchef
E-post: anna.lindstrom@norlandia.com