Norlandia får utökat förtroende att driva äldreomsorg i Varberg

Nu står det klart att Norlandia har vunnit Varbergs kommuns upphandling gällande driften av äldreboendena Veddige och Tvååker. Totalt fyra företag lämnade anbud, däribland Humana som är nuvarande utförare. Avtalsstart är 1 april 2018 med en avtalstid på totalt 8 år.

- Det känns jättekul att Norlandia befäster sin position i just Varberg eftersom vi sedan länge driver Karl Nordströms väg äldreboende i kommunen, säger regionchef Dusanka Reljanovic. Vi är väldigt nöjda med det fortsatta förtroendet att driva äldreomsorg i kommunen genom driften av ännu ett särskilt boende.

Veddige och Tvååker omfattar totalt 50 platser varav 8 demensplatser. Demensplatserna är ett av Tvååkers gruppboende, det övriga gruppboendet på verksamheten samt lägenheterna på Veddige har alla en somatisk inriktning.

- Vi ser nu fram emot att komma igång med övertagandet av verksamheterna i nära samarbete med kommunen och nuvarande utförare. Tillsammans med dedikerade medarbetare som arbetar enligt Norlandias arbetssätt, koncept och värdegrund, ser jag fram emot att erbjuda de boende en fortsatt god, säker och trygg vård och omsorg, säger Dusanka Reljanovic.

Dusanka Reljanovic, Regionchef
Tel: +46 76 549 33 28

Hemsida: www.norlandia.se

Norlandia Sverige erbjuder tjänster inom äldreomsorg, förskolor och patienthotell och ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern med säte i Oslo. Koncernen har verksamheter i Norge, Sverige, Finland och Nederländerna med 8000 anställda och en årlig omsättning på 5 miljarder NOK.