Norlandia förvärvar Casparssons Vårdhem AB

Norlandia Care AB förvärvar vård- och omsorgsboendet Casparssons Vårdhem AB beläget i Västra Götalandsregionen. Uppköpet är en del av Norlandias tillväxtstrategi som främst inriktar sig på äldreboenden i egen regi.

Norlandia Care AB är från 2 september stolt ägare till Casparssons Vårdhem AB. Casparssons Vårdhem AB är ett familjeägt vård- och omsorgsboende naturskönt beläget i Rävlanda mellan Göteborg och Borås. Boendet har idag 24 korttidsplatser med inriktning demens och funktionshinder.

Casparssons Vårdhem bedriver en högkvalitativ omsorgsverksamhet som passar väl in i Norlandias vision om att erbjuda sina brukare ett Gott liv – varje dag.

Norlandia Care AB driver genom sitt senaste förvärv 37 äldreboenden i Sverige. Norlandia i Sverige är även verksamma inom förskolor och patienthotell och driver ett 50-tal förskolor och ett patienthotell. Norlandia-koncernen är även aktiva i Norge, Finland och Nederländerna.

För mer information kontakta:
Bruno Petersson, Regionchef Egen Regi: 072-205 27 05

Hemsida: www.norlandia.se