Norlandia på Politikerveckan i Järva 2017

Fredagen 16 juni deltog Norlandia på Politikerveckan i Järva. Evenemanget anordnades för andra året i rad där syftet är att minska avståndet mellan politiker och invånare, skapa bättre förutsättningar för boende att engagera sig i politiken samt sätta lokalinvånarnas frågor på den politiska agendan. Fredagens tema var hälsa, sjukvård och äldreomsorg. Ett stort antal tongivande politiker och aktörer däribland Åsa Regner, barn- äldre och jämställdhetsminister, deltog under fredagens paneldebatter. Utöver intressanta debatter kom många nyfikna besökare förbi Norlandias mässmonter för att få veta mer om vår verksamhet.

Gabriella Reuterswärd, marknadschef på Norlandia är nöjd med evenemanget: ”Vi tycker att Politikerveckan i Järva är ett viktigt initiativ att stötta och ville vara på plats för att träffa människor, diskutera välfärdsutmaningar och informera om Norlandia. Politikerveckan gav oss också många uppslag på potentiella framtida samarbeten med deltagande aktörer för att ytterligare stärka kvaliteten i Norlandias tjänster inom äldreomsorg”, avslutar hon.

Hemsida: www.norlandia.se