Norlandia tar över Mat Med Smak Måltidslösningar AB

Norlandia Förskolor AB tar över verksamheten i Mat Med Smak Måltidslösningar AB, ett mat och cateringbolag. Mat Med Smak har tidigare varit en fristående aktör som främst lagat och levererat mat till Norlandias Kids2Home förskolor. Nu blir Mat Med Smak en aktiv del av Norlandiakoncernen med visionen att servera våra kunder, d.v.s. barnen, Sveriges bästa förskolemat.

Norlandia Förskolor AB är från 1 september stolt ägare till verksamheten Mat Med Smak Måltidslösningar AB. Mat Med Smak bemannar och driver förskolekök med hög fokus på god och näringsriktig mat. Förutom att utbildade kockar lagar vällagade luncher till förskolebarn och övriga cateringkunder, hjälper företaget föräldrarna att lösa vardagspusslet genom försäljning av lunch- och middagslådor vid lämning och hämtning av barnen.

Mat Med Smak bedriver idag verksamhet i totalt 16 kök med fokus på Stockholm och Uppsala. Samtliga Mat Med Smak kök är placerade i förskolor som drivs av Norlandia.

”Vi ser en enorm potential i att nu utveckla Mat Med Smak konceptet inom Norlandiakoncernen”, säger Ingrid Lööw, Country Manager på Norlandia Förskolor. Att kunna erbjuda hemlagad, näringsriktig mat till våra barn är en stor konkurrensfördel och uppskattas mycket av föräldrar. Vi ser även stora möjligheter att ta konceptet vidare till Norlandias äldreomsorgsverksamheter, där det finns stor efterfrågan på att kunna erbjuda god, näringsriktig mat tillagad på plats till våra äldre”.

Norlandia Care Group driver 50 förskolor, 37 äldreboenden och 1 patienthotell i Sverige. Norlandiakoncernen är även aktiva i Norge, Finland och Nederländerna.

Patrik Karlberg, Ansvarig, Mat Med Smak Norlandia: 070 297 0451

Hemsida: www.norlandia.se