• Norman/

17 maj firas med skydd för hela den moderna familjen: Sexpack virusskydd för familjen från Norman

Report this content

Nordens största antivirusproducent, norska Norman, lanserar nu fullskyddsprodukten Norman Internet Control+ i en familjeversion som ger användaren rätt att använda licensen på upp till sex datorer. En svensk barnfamilj har ofta flera datorer hemma, och det är sådana familjer som Norman riktar sig till med sitt nya familjepaket. För att fira den 17 maj erbjuder Norman en rabatt på paketet under maj månad. Norman Internet Control+ kombinerar Normans proaktiva virusskydd och brandvägg med föräldrakontroll samt skydd mot spionprogram. Norman Internet Control+ sexpack finns nu i butik.

– Många familjer samlar på sig ett antal datorer i ett hem: äldre datorer som man använder som lagringsplats för film, musik eller foton, barnens datorer, den egna jobbdatorn, kanske också datorer från det egna företaget. Med vårt sexpack är vi först att se denna växande nya marknad. Vi känner inte till några konkurrerande lösningar som kan användas av fler än tre användare, säger Thomas Thard, vd för Norman Sverige. Normans it-säkerhetslösningar används av en rad organisationer och företag världen över, exempelvis Uppsala universitet, Telenor och Microsoft. Norman vänder sig också till privatmarknaden och idag använder cirka 400 000 svenska konsumenter Normans säkerhetslösningar i sina datorer. Norman särskiljer sig bland annat genom att i sina produkter erbjuda ett proaktivt virusskydd, Norman Sandbox. Istället för att enbart förlita sig på definitionsfiler, testar Norman Sandbox ny programkod i en skyddad miljö innan den släpps in i en värddator. Norman Sandbox kan därigenom hindra virus innan de reaktiva virusskydden uppdaterats med nya definitionsfiler. Normans familjepaket Internet Control+ erbjuder: • Omedelbar kontroll av filer för att skydda mot virus • Realtidsblockering av spionprogram • Proaktivt antivirusskydd med Norman Sandbox för att stoppa nya och okända virus, maskar och trojaner. • Uppkopplingssäkerhet för att hindra otillåten tillgång till och från din dator • Kontroll av e-post och nyhetsgrupper • Automatisk uppdatering av definitionsfiler via webben • Föräldrakontrollsmodul som hindrar tillgång till webbsidor med olämpligt innehåll • Kontroll av ActiveX och JavaApplets/scripts