Gandalf ny distributör för Norman

Norman följer upp ett starkt första halvår i Sverige med en nytt samarbete på partnersidan. En av Sveriges ledande distributörer av datautrustning, Gandalf ska hjälpa Norman att öka närvaron på den svenska marknaden för säkerhetsprodukter.

Norman och distributören Gandalf Data AB har ingått i ett nytt samarbete som innebär att Norman blir en av två leverantörer av antivirusprogramvaror i Gandalfs utbredda distributionsnät i Sverige. – Normans produkter är enkla och effektiva samtidigt som Norman har en stark lokal prägel, där man månar om partnerrelationen och har snabba beslutsgångar, säger David Nicander, vd på Gandalf. – Vi är väldigt glada över att Gandalf, en av Sveriges viktigaste distributörer, har valt att samarbeta med Norman som en av få säkerhetsleverantörer. Gandalf ger oss goda förutsättningar att fortsätta vår de framgångar vi haft under första halvåret 2009, säger Thomas Thard, VD på Norman i Sverige.