Nordea förlänger säkerhetssamarbete med Norman

Nordea och datasäkerhetsföretaget Norman har förlängt sitt samarbete kring datasäkerhet, som innebär att alla Nordeas Internetbank-kunder erbjuds säkerhetsprogramvara från Norman. Nordeas Internetkunder får tillgång till Norman Security Suite, Normans nya användarvänliga och mycket effektiva säkerhetsprogram, med skydd mot antivirus- och antispionprogram, samt föräldrakontrolls- och brandväggsfunktioner.

– Norman Security Suite erbjuder Nordeas kunder ett proaktivt dataskydd där både användarvänligheten och dataskyddet håller världsklass. Det nya avtalet mellan Nordea och Norman är en förlängning på ett givande samarbete som inleddes i januari 2007, säger Thomas Thard, vd på Norman i Sverige.

Installationen av Norman Security Suite ger Nordeas Internetbankkunder ett komplett dataskydd som är enkelt att använda. Med hjälp av Normans unika Sandbox-teknologi får användarna en snabb och effektiv säkerhetsfunktion som stoppar all skadlig kod, samt även föräldrakontrolls- och brandväggsfunktioner. Sandbox-tekniken innebär att all inkommande kod exekveras i en skyddad miljö innan den körs ”live” på användarens dator. På så sätt upptäcks och elimineras skadlig kod innan den hinner ställa till någon skada.

Norman Security Suite kan laddas ner från Normans webbshop och användas kostnadsfritt under 30 dagar. Se www.norman.com/Download/Trial_versions/se