Norman satsar på sina partners för att växa

Norman fortsätter offensiven med nya samarbeten på partnersidan. Ett nytt återförsäljaravtal med butikskedjan Nordwaystore samt fördjupade samarbeten med IT-Hantverkarna och Office IT-partner bäddar för fortsatt expansion på den svenska marknaden för IT-säkerhet.

Norman har tecknat ett avtal med den snabbt växande butikskedjan Nordwaystore, som ska börja sälja Normans produkter till företag runt om i landet.Samtidigt intensifierar Norman samarbetet med flera av sina viktigaste partners. Samarbetet med Office IT-partner utökas, så att Normans produkter nu säljs av de flesta av Office IT-Partners kontor runt om i Sverige. Office IT-Partner utnyttjar också möjligheten att erbjuda Normans produkt Norman Email Protection som en molnet-tjänst under eget varumärke. När det gäller samarbetet med IT-hantverkarna blir Normans produkter i fortsättningen uttalat prioriterade av IT-hantverkarnas medarbetare, samtidigt som Normans logotyp också kommer att synas i olika sammanhang på IT-hantverkarnas arbetskläder. – Vi känner av en tydlig medgång nu jämfört med bara för ett år sedan. Nu gäller det för oss att haka på och utöka vår närvaro på marknaden med hjälp av våra partners och återförsäljare, säger Thomas Thard, VD på Norman i Sverige. Nyligen offentliggjorde Norman också att Gandalf, en av Sveriges största IT-distributörer, blir ny distributör för Normans oem-lösningar och säkerhetsprogramvaror i Sverige.