Normans säkerhetserbjudande med ny certifiering

Normans säkerhetsprogram har genomgått med ett omfattande testprogram för antivirus- och antispionprogram och personliga brandväggar, och har i och med detta erhållit OESISOK-certifiering.

Datasäkerhetsföretaget Norman har slutfört sitt certifieringsprogram OESISOK, en starkt kommande branschstandard inom IT-säkerhet. OESISOK-certifieringen innebär att Normans kunder och partners får en oberoende verifikation på att deras säkerhetsprogramvara från Norman fungerar utmärkt i olika datanätverk, oberoende av vilken leverantör som står för nätverksutrustningen. Bland de nu certifierade produkterna finns Norman SandBox, den världsledande proaktiva säkerhetsprogramvaran mot skadlig kod, som effektivt motverkar säkerhetshot som trojaner, virus och spionprogram, vilket är nödvändigt för att klara sig de dagliga hoten i dagens cyberkrig.

- Slutanvändaren har blivit akilleshälen när det gäller att skydda sin kritiska verksamhet mot cykerkriminalitet. OESISOK-programmet är en garant för att Normans säkerhetslösning fungerar utmärkt hela vägen från användarnas datorer till olika nätverkslösningar från exempelvis Juniper Networks, Cisco, Sonicwall, F5 Networks, 3Com och andra, säger Thomas Thard, vd för Norman i Sverige.

OESISOK-programmet innebär att en utrustning genomgått en mycket noggrann och omfattande testverksamhet i syfte att verifiera att en säkerhetsutrustning både är effektiv och fungerar väl ihop med nätverksutrustning från olika leverantörer.

– Slutanvändare kan förvänta sig full interoperabilitet från den leverantör som erhållit OESISOK-certifiering. Syftet med certifieringen är att de som använder den certifierade utrustningen känner sig trygg med sin nätverksutrustning, säger Benny Czarny, chef på säkerhetsföretaget Opswat, som ligger bakom OESISOK-certifieringen.

För mer information om OESISOK, se www.OESISOK.com
Kriterier för certifiering finns tillgängliga på www.oesisok.com/criteria.html.

Presskontakt:
Thomas Thard, vd, Norman Sverige, tel 0708-92 37 37