Tomas Lejon ny ordförande för Norrlandsfonden

Regeringen har utsett Tomas Lejon, Luleå, till ordförande för Norrlandsfonden. Tomas Lejon har lång erfarenhet från bankvärlden, bland annat som chef för SEB i Norrland, Småland och för Swedbank i Norrbotten. Nu är han VD för Nordiska Bil AB och även engagerad som ordförande för Norrbottens Handelskammare.

-  Norrlandsfonden är en unik aktör för finansiering av norrländska företag. Kapitalförsörjningen av företag är en avgörande komponent i utvecklingen av attraktiva norrländska livsmiljöer. I rollen som Norrlandsfondens ordförande leder jag en styrelse som är djupt engagerad i regionens tillväxt. Företagens utveckling är själva grundbulten för ett hållbart och välmående samhälle säger Tomas Lejon.