Fabös blir Norrvidden

Report this content

Den 25 augusti byter Fastighetsaktiebolaget Östersund Storsjön (Fabös) verksamheter i Östersund och övriga Jämtland namn till Norrvidden Fastigheter. - Att det inom Skrindankoncernen finns två fastighetsbolag med olika namn har historiska förklaringar. Efter ägarbytet tidigare i år finns det inte längre skäl att behålla två varumärken. Nu är det Norrvidden som gäller i Norrland, säger Peter Andersson som idag är VD för både Fabös och Norrvidden. Omprofileringsarbetet har redan startat och innebär att Norrvidden nu blir än kraftfullare när innehållet utökas med den starka verksamheten i Östersund. - Vi vill bygga starka varumärken och då är det inte rationellt att inom samma koncern och geografi ha två bolag med likartad verksamhet men med olika namn. Norrvidden är ett etablerat varumärke i hela Norrland utom Jämtland. Därför är det logiskt och kostnadseffektivt att hela det norrländska fastighetsbeståndet samlas under ett namn – Norrvidden. I Kristianstad kommer dock verksamheten att fortsätta under Fabös varumärke. Verksamhetsmässigt är de båda bolagen redan integrerade, säger Peter Andersson. Norrvidden kommer efter namnbytet i Östersund att ha ca 850 000 kvm uthyrningsbar yta. Ungefär 730 000 kvm utgör kommersiella lokaler (kontor, butiker, lager- och fabrikslokaler) och ca 120 000 kvm bostäder. Norrvidden har fastigheter i Gävle, Sundsvall, Härnösand, Östersund, Umeå och Luleå. Huvudkontoret ligger sedan tidigare i Sundsvall. För ytterligare upplysningar ring: Peter Andersson, VD Norrvidden Fastigheter och Fabös tel: 060-13 76 09