Presskonferens: VM94 jubileumsmatch i Båstad

Report this content

Torsdag 15 maj klockan 12.30 anordnas en presskonferens inför sommarens jubileumsmatch med Sveriges bronslag från fotbolls-VM 1994. Det kommer att presenteras ny information om matcharrangemanget samt ges möjlighet till spelarintervjuer.

Foto: Bildbyrån

Arrangören Bo Nilsson från Norrviken Event inleder dagen med en presentation av matcharrangemanget och kringaktiviteter den 29 juni. Därefter blir det frågestund med VM94-spelarna Thomas Ravelli och Pontus Kåmark. Det kommer även finnas tid till personliga intervjuer med bronshjältarna. Sedan tidigare har hela VM-truppen från 1994 tackat ja till jubileumsmatchen som spelas på Örebäcksvallen i Båstad den 29 juni. Den modifierade arenan rymmer cirka 6000 åskådare och det finns fortfarande ståplatsbiljetter kvar.

På presskonferensen presenteras även de första spelarna i motståndarlaget. Jesper Jansson, till vardags sportchef i Helsingborgs IF och Robert Prytz, före detta landslagsspelare som numera är assisterande tränare i damallsvenska Vittsjö GIK. Spelarna kommer att visa upp matchtröjorna från Adidas som är speciellt framtagna för evenemanget. VM94-laget spelar i blågult medan motståndarlaget bär röda tröjor. Nu är det också klart att jubileumsmatchen direktsänds på TV i samband med fotbolls-VM i Brasilien.

– Nu är det mindre än två månader kvar till avspark. Det märks både hos spelarna och på biljettförsäljningen. TV-sändningen gör att vi har möjlighet att dela glädjen och minnena från VM94 med hela svenska folket, säger Bo Nilsson hos arrangören Norrviken Event.

Presskonferens praktisk information:

Var: Sportshopen i Båstad, Entré Båstad
När: Torsdag 15 maj kl 12.30
Lunch: Mellan kl 11.30-12.30 serveras VM94-pizza på Pizzeria Entré
Moderator: Mikael Vikla
Anmälan: info@norrvikenevent.se
Frågor: Bo Nilsson, 070-527 61 12, bo@norrvikenevent.se

Webb: http://www.norrvikenevent.se
Pressrum: http://news.cision.com/se/norrviken-event
Facebook: http://www.facebook.com/vmlaget1994

Norrviken Event är ett företag med bas i Båstad. Företaget arbetar för att skapa långsiktiga värden för Bjärebygden och ansvarar för alla evenemang på Lilla Båstad/Norrvikenområdet. Norrviken Event har utrustningen, personalen, nätverket samt kunskapen som krävs för att driva evenemang i just detta natursköna område men arbetar även med andra skräddarsydda evenemang runt om i Bjärebygden. Arbetet bedrivs i nära samarbete med turistnäringen och övriga intressenter.

Taggar:

Citat