Norsk-Svenska Handelskammaren fortsätter expansionen: JOAKIM SÄLL NY VD

Report this content

Norsk-Svenska Handelskammaren i Stockholm fortsätter sin expansion och har anställt Joakim Säll som ny Verkställande Direktör.

Joakim Säll (f. 1961) är civilekonom från Uppsala Universitet, och har genomgått IFL utbildningen vid Handelshögskolan i Stockholm. Joakim har erfarenhet av ett antal tunga chefsjobb inom olika delar av näringslivet, där han senast var VD och affärsområdeschef för Lantmännen Energi och medlem i Lantmännens koncernledning. Tidigare erfarenhet omfattar bl.a.  drygt 20 år på olika befattning inom den Norska Statoilkoncernen. 2001-2006 som VD för Svenska Statoil AB. I slutet av 1990-talet bodde Joakim med familjen tre år i Stavanger och Oslo.

-       Jag är väldigt nöjd med den här rekryteringen. Kammaren är inne i en expansionsfas, och med en förstärkt styrelse och administration kommer programverksamheten nu utökas . Joakim Sälls erfarenhet från näringslivet och norsk- svenska relationer över åren blir ett viktigt bidrag till den dagliga verksamheten, säger den nyvalde styrelseordföranden, Marie Ehrling i en kommentar.

Joakim Säll ersätter Lars Ruda, som har gått i pension.

För ytterligare information kontakta Joakim Säll, tel +46 768 60 27 80

Taggar: