Neptune Rum ritar om romkategorin med smaksatt rom med hållbart val!

Smaksatt rom har tidigare varit synonymt med olagrad vit rom med tillsatt artificiell smak med högst traditionella smaksättningar. Nu släpper Neptune Rum sin smaksatta serie "Iconic Collection" som består av lagrad kvalitativ Karibisk rom med infuserade moderna smaksättningar. Dessutom går en del av intäkterna till välgörenhet för att rena haven - "Ocean Guardians".

Efter att Neptune Rum lanserat och skapat "The Worlds most Awarded Rum 2018/2019" med sin Barbados Gold Rum satte de siktet mot en ny framtid - som visade sig vara blå.

Efter år av erfarenhet av att producerat högkvalitativ rom från Karibien lanserar Neptune nu sin nya "Iconic Collection" i Sverige!

Iconic är baserad på en blandningav olika lagrade karibiska romsorter med infuserade frukter för att leverera en unik smakupplevelse.

Inte nog med att den är baserad på högkvalitativ vätska i sig med enbart naturliga ingredienser(som bidrar till den låga sockerhalten om 3,2gram/100ml), de lade även till en helt ny look med den blåa flaska jämfört med utseendet på deras Barbados Gold Rum. Iconic Collection är designad för att sticka ut med sin blåa flaska och vita text, inspirerad av havet i kombination med kontrasten av frukterna.

Iconic Collection har skapats med smakprofiler perfekta för kylda shots, longdrinks eller cocktails.

Till Sverige kommer tre smaker inledningsvis: Mango&Ginger, Caramalised Banana och Charred Pineapple.

I Systembolagets beställningssortiment släpps inledningsvis Mango&Ginger i Beställningssortimentet, till HORECA kommer samtliga tre smaker finnas tillgängliga.

DEN BLÅ FLASKAN

Den nya blå flaskan är designad för att sticka ut och synas. Den är inte bara snygg utan den innehåller även 30% mindre glas jämfört med de andra flaskorna som Neptune har, vilket i sin tur medför minskad energiförbrukning i tillverkning, återvinning samt transportering. Dessa flaskor är dessutom 100% plastfria, helt återvinningsbara aluminiumförslutningar samt etiketterna är tillverkade av 100% återvinningsbara trämaterial.

Ett hållbart val!

OCEAN GUARDIANS

Neptune Rum är djupt dedikerade till att vara ett hållbart- och miljövänligt val. Inte nog med flaskans attributer så går en del av intäkterna i välgörenhet till olika projekt för att rena haven på vår planet.

Exempel på projekt är: Surfers Against Sewage, Seabin Project samt Our Only World.

Neptune kan stolt konstatera att de varit del av några fantastiska projekt genom sina bidrag:

- Surfers Against Sewage rensade 71,7 ton av förpackningsmaterial ur haven under 2019

- Seabin Project har 860st hubar över hela jorden som plockar hundratusentals skräp ur haven varje år

- Our Only Worls har installera15 färskvattenkranar i hela Cornwall som i sin tur har dragit ned användningen av 120000 st engångs-plastflaskor

NEPTUNE ICONIC MANGO&GINGER

Releasedatum: 6 februari i Systembolagets beställningssortiment

Ursprung: Karibien

Alkoholvolym: 34%

Sockerhalt: 3,2gram/100ml

Artikelnr: 59623

Pris: 385:-

info@northernbeverages.se
Dryck är vår passion! Northern Beverages är ett dryckesimportföretag på svenska-, finska- och Travel retail marknaden som erbjuder ett spännande och kvalitativt sortiment inom vin och sprit.

Snabbfakta

Neptune Rum ritar om romkategorin i Sverige med släppet av den smaksatta "Iconic Collection". En serie lagrad rom från Karibien med smaksättning. Dessutom går 1,50kr per såld flaska direkt till välgörenhetsorganisationer för att rena haven - detta initiativ kallar de för "Ocean Guardians". Först ut i Systembolagets beställningssortiment blir smaken: Ginger & Mango.

Citat

Vi är glada och stolta över att kunna lansera vår nya Iconic Collection, i snygga blå flaskor. Den initiala reaktionen från branschfolk har varit överväldigande då vi omdefinierar hela kategorin med vår snygga design, tilltalande smaker och attraktiva prispunkt.
Lewis Bowen, CEO Neptune Rum