Ny Jamaicansk Small Batch Rum från Rest&BeThankful!

Rest&BeThankful är den skotska buteljeraren som förra året släppte en rad uppmärksammade rombuteljeringar i Sverige genom distributören Northern Beverages, både i Small Batch- samt Single Cask upplagor!

Efter förra årets succé av deras första släpp Small Batch Monymusk 2012 kommer nu deras andra upplaga: Small Batch Lluidas Vale 2015!

Rest&BeThankfuls Jamaicanska rombuteljeringar blev under förra året snabbt en snackis bland romfrälsta, då kvalitén på vätskan samt stilen väckte positiva ordalag. Förra årets Small Batch Rum, Monymusk 2012, sålde slut sina 420 flaskor till Sverige under våren 2022 i en hastighet som gjorde att buteljeraren såg sig nödgad att förse Sverige med ytterligare 500 flaskor.

Uppföljaren 2023; Small Batch Lluidas Vale 2015 produceras i totalt 3571 flaskor varav Sverige fått 480st.

Denna Small Batch har en alkoholstyrka om 46% alkoholvolym, Forsyth Pot Still, och kommer av en liten batch gjord av totalt 10 fat - samtliga first fill bourbonfat. Destillerad den 28 februari 2015 vid Lluidas Vale Distillery samt buteljerad 6 februari 2023 i Skottland.

Mognadsprocessen består av 4 år tropiskt följt av 3 år kontinental.

Förbered er för en Jamaicansk romupplevelse!

Släpps i Systembolagets beställningssortiment 5 april!

Rest&BeThankful Small Batch Rum Lluidas Vale 2015

Releasedatum: 5 april i Systembolagets beställningssortiment

Artikelnr: 53434

Storlek: 70 cl

Alkoholvolym: 46%

Pris: 699:-

info@northernbeverages.se
Dryck är vår passion! Northern Beverages är ett dryckesimportföretag på svenska-, finska- och Travel retail marknaden som erbjuder ett spännande och kvalitativt sortiment inom vin och sprit.