Raasay släpper en Cask Strength av sin Signature Single Malt!

ISLE OF RAASAY SLÄPPER EN DJÄRV UTGÅVA AV SIN ‘NA SIA’ SIX CASK RECEPT - CASK STRENGTH RELEASE

Denna nya utgåva är en Cask Strength-utgåva av den högt ansedda Isle of Raasay Single Malt, som är uppbygd på destilleriets unika ‘Na Sia’ sexfatsrecept.

Cask Strength Release kommer från både rökigt och orökigt destillat, som har vilat separat i rödvinsfat från Bordeaux, Chinkapin ekfat samt Ryefat. Samma sexfatsrecept som vi finner i Raasay's Signature Single Malt som vi svenskar tagir emot med öppna armar. Detta recept gifter sig samman och skapar en whisky med sann elegans, komplexitet och djup karaktär. Lätt rökig med djupa, mörka frukter är smakprofilen vi vant oss vid från Isle of Raasay.

Med denna utgåva höjs smakupplevelsen ytterligare då alkoholhalten höjts till Cask Strength.

Som alla övriga utgåvor från destilleriet har denna utgåva destillerats, mognat samt buteljerats helt och hållet på ön Raasay.

Whiskyn är buteljerad vid 61,3% alkoholvolym och produceras i endast 8,400 flaskor. Sverige har tilldelats 60st flaskor och först till kvarn gäller!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Isle of Raasay Cask Strength Release 61,3%

Lanseringsdatum: 24 maj i Systembolagets beställningssortiment