Panasonic lanserar nya LED-skärmar med nätverksfunktionalitet

Den nya LFC70-serien är särskilt anpassad för företag och skolor

Stockholm 17 juli, 2014: Panasonics nya serie av LED-skärmar, LFC70, är utformad med den nya generationens trådlösa Miracast™-teknik, vilken gör det möjligt att överföra innehåll trådlöst och i hög hastighet utan avbrott. Bland annat går det att överföra video i full HD från Miracast™-kompatibla enheter till skärmarna.

Serien är dessutom kompatibel med appen Panasonic Wireless Projector för iOS, som gör det möjligt att trådlöst överföra innehåll från iOS-enheter till skärmarna, samt med programvaran Panasonic Wireless Manager, vilken gör det enkelt att trådlöst hantera datorpresentationer.

Panasonics marknadsföringschef Enrique Robledo säger:

- Panasonics nya LED-skärmar med nätverksfunktionalitet möjliggör att digital utrustning i framtiden kan användas i högre grad i såväl möteslokaler som klassrum. Miracast™ är en effektiv teknik för mediadelning. Den snabba kommunikationen och den mycket höga bandbredden gör att användare kan visa 1080p-video med upp till 60 bildrutor per sekund, utan att tvingas hantera trassliga kablar.

Tack vare DIGITAL LINK går det att skicka video, ljud och styrkommandon via en enda nätverkskabel på upp till 100 meter. Med tillbehöret Digital Interface Box (ET-YFB100G) kan alla enheter kopplas samman med skärmen genom en enda kabel. Det förenklar installationen och minimerar kostnader för kabeldragning.

LFC70-serien finns tillgänglig i augusti 2014 med modeller på 80, 65 och 50 tum.

Mer information finns på http://business.panasonic.se/visual-system

Information till redaktören:

Specifikationer för LFC70-serien:

TH-80LFC70 TH-65LFC70 TH-50LFC70
Skärmstorlek 80 tum 60 tum 50 tum
Paneltyp LCD (LED-bakgrundsbelysning)
Bildformat 16:9
Ljusstyrka 350 cd/m2
Kontrastförhållande 5000:1 4000:1 5000:1
Interaktiv Nej
Trådlös Ja
Mått(mm) B: Kommer H: Kommer D: Kommer B: 1 482 H: 857 D: 92 B: 1 149 H: 669D: 89
Uttag HDMI IN (2), PC IN (1), VIDEO IN (1), COMPONENT/RGB IN (1), DVI-D IN (1), PC UT (1), funktionsuttag (1), extern högtalare (V/H), DIGITAL LINK, LAN (kontroll), RS232C IN
Inbyggd högtalare 20 W (10 W + 10 W)
Tillgänglig Augusti 2014
Extrafunktioner Kompatibel med Creston Connected och AMX DD

Kontakt:

Mats Jansson
Sales Manager
mats.jansson@eu.panasonic.com
Torbjörn Mähler
Product & Marketing Manager
torbjorn.mahler@eu.panasonic.com

Om Panasonic System Communications Company Europe PSCEU
PSCEU är den Europeiska delen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globala B2B division. PSCEU:s mål är att förenkla vardagen för yrkesfolk samt förbättra deras organisationers effektivitet och resultat. Produkterna omfattar företagsväxlar (PBX), dokumentskrivare, professionella kameror, projektorer, stora visuella skärmar, stryktåliga mobila datorer och brandlarmslösningar. Med cirka 400 anställda, ingenjörsexpertis i design, global projektledningsförmåga och ett stort europeiskt partnernätverk erbjuder PSCEU oöverträffad kompetens inom sina marknader.

PSCEU är indelat i fyra affärsområden:

·         Communication Solutions inkluderar professionella skannrar, multifunktionella skrivare, telefonsystem och SIP-terminaler.

·         Visual System Solutions inkluderar projektorer, presentationshjälpmedel samt videokonferenssystem och displayer i HD. Panasonic är marknadsledande på projektorer i Europa med 28 % marknadsandel.

·         Professional Camera Solutions inkluderar broadcast- och professionella AV-produkter, säkerhet, brandlarmsystem och IMV (industrial medical vision) teknologier. Panasonic är en av de två ledande tillverkarna för professionella kameralösningar i Europa.

·         Computer Product Solutions omfattar Toughbook-sortimentet med tåliga bärbara datorer, Toughpad företagstablets och elektroniska point-of-sale system (EPOS). Panasonic Toughbook hade under 2012 63,3 procent av den europeiska marknaden för tåliga och hållbara bärbara datorer, och en andel på 29,2 procent av marknaden för stryktåliga tablets (VDC, mars 2013).

Om Panasonic

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad, mobilitet och personliga applikationer. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget, som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan, redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,30 biljoner yen (68 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2013. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och strävar efter att göra livet lättare och skapa en bättre värld för konsumenterna. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på http://panasonic.se

Taggar: