KOPPARBERG INVEST INVESTERAR I BY CROWD

I september 2013 kliver Kopparberg Invest in som delägare i ett mycket spännande bolag. by Crowd AB. Anna-May Wester är invald som ordinarie styrelseledamot och styrelsearbetet kommer ledas av rutinerade Tommy Näslund, tillika delägare.

by Crowd AB, har utvecklat och lanserat två affärsplattformar: salesbycrowd.com och jobsbycrowd.com. Grundidén är att erbjuda riskfri annonsering efter kunder, affärspartners, investerare och anställningar.  by Crowd AB har som ambition att bevisa urkraften i affärsnätverkandet och att socialt ansvarstagande är en stark drivkraft för tillväxt. by Crowd plattformarna ska hjälpa småföretag världen över att växa riskfritt och hälsosamt genom att släppa loss urkraften i sociala nätverk. Plattformarna är öppna för alla intressenter. Stora som små!

Sales by Crowd är den globala plattformen som hjälper småföretagare eller entreprenörer att nå sina drömmöten som verkligen gör skillnad. Målet är att ge dessa mindre företag en naturlig affärskanal, som inte innebär initiala kostnader och därmed eliminera onödiga risker. Sales by Crowd är unik i sitt slag och är också bakgrunden till att jobsbycrowd.com skapats.

Jobs by Crowd är den globala plattformen för alla företag som behöver rekrytera. Rekryteringsindustrin är idag väldigt stor, men få aktörer erbjuder ett riskfritt alternativ utan initiala kostnader.

by Crowd AB jobbar nära välgörenhet och har i bolagets stadgar skrivit in att 20% av årsvinsten ska gå till välgörenhetsorganisationer och stöttar i utgångsläget Plan Sverige, SOS Barnbyar och Hand in Hand.

Delägare och VD för by Crowd AB är Peter Dahlberg. Peter kommer från en bakgrund med säljledande befattningar i IT säkerhetsindustrin. Peter har jobbat för företag som Proact, Symantec, Verizon Business och McAfee/ Intel. Peter kommer nu leda bygget och expansionen av by Crowd plattformarna.

Alla borde agera tipsare och registrera sig som ”Findr” på by Crowd plattformarna. Urkraften bor i nätverkandet, och att man som tipsare nu får lön för mödan tror vi är framtiden. Alla vinner på affärsmodellen, säger Peter Dahlberg.

Besök jobsbycrowd.com och salesbycrowd.com för mer information.

e-post: anna-may@kopparberginvest.se