Northland kommenterar Bolagets finansieringsbehov på en telefonkonferens 15.30 CET

Luxemburg, 25 januari 2013 – Northland Resources S.A. (TSX: NAU, OSE: NAUR, Frankfurt: NPK, First North/Nasdaq: NAURo – “Northland” eller “Bolaget”) meddelar detaljer kring den webbsända telefonkonferensen som Bolaget håller angående dess finansieringsbehov.

Den 24 januari 2013 meddelade Northland att Bolaget identifierat ett behov av ytterligare 425 miljoner US-dollar för att täcka ökade investeringskostnader och ökade driftskostnader under de två första åren. Bolaget ämnar initiera en kapitalanskaffning bestående av såväl lån som aktieemission på motsvarande 375 miljoner US-dollar. Northland har även tecknat ett avtal med Stemcor UK Limited (”Stemcor”) gällande en förskottskredit om 50 miljoner US-dollar.

Idag, fredagen den 25 januari 2013 klockan 15.30 CET/09.30 EST kommer Northland hålla en webbsänd presentation och konferenssamtal. Ordförande Anders Hvide och VD Karl-Axel Waplan medverkar.

Telekonferensen kommer att webbsändas på: http://northland.eu/en-us/investor-relations

Vänligen ring in fem minuter innan utsatt tid för anslutning till konferenssamtalet.

Telefonnummer:

Internationella samtal: +44 (0) 1452 555131