Northland primärnoteras på Oslo Børs

Luxemburg, 18 mars 2013 – Northland Resources S.A. (OSE: NAUR, Frankfurt: NPK, First North/Nasdaq: NAURo – “Northland” eller “Bolaget”) meddelar att Bolagets aktier från idag är primärnoterade på Oslo Børs.

”Northland har en stark och bred europeisk investerarbas och Oslo Børs (”OSE”) är ett naturligt val av flera skäl”, säger Anders Hvide, arbetande ordförande i Northland Resources. ”Vi har haft en parallellnotering i Oslo sedan oktober 2006 och är nöjda med utvecklingen av handeln här.”

Northlands aktier kommer att fortsatt handlas med ticker NAUR och ISIN-nummer LU0488722801. Bolaget obligationer handlas med ticker NORES01 (ISIN NO 001 063613.7) respektive NORES02 (ISIN NO 001 063619.4)

De aktieägare som till följd av Toronto Stock Exchanges beslut att avnotera Northlands aktier från den 15 mars 2013 önskar att flytta sina aktier till OSE bör kontakta sin bank eller mäklare. I korthet kräver en överföring att mäklaren eller depåförande institut har kontakter med Verdipapirsentralen i Norge.