RCN INTRESSENTER II AB FULLFÖLJER ERBJUDANDET TILL AKTIEÄGARNA I NORDIC CAMPING & RESORT AB OCH FÖRLÄNGER ACCEPTFRISTEN

Report this content

Erbjudandet lämnas inte, och detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till, och inga anmälningssedlar kommer att accepteras från eller på uppdrag av aktieägare i, Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika, eller något annat land där lämnande av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag.

Genom pressmeddelande den 10 november 2016 offentliggjorde RCN Intressenter II AB (”RCN Intressenter”), indirekt ägt av Norvestor VII L.P. som förvaltas av Norvestor Equity AS, ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna i Nordic Camping & Resort AB (”NCR” eller ”Bolaget”) om förvärv av samtliga aktier i NCR (”Erbjudandet”).

• Erbjudandet har accepterats i sådan utsträckning att RCN Intressenter efter fullföljandet av Erbjudandet, och genom förvärvet av Tom Sibirzeffs aktier, kommer att inneha cirka 91,4 procent av aktierna och rösterna i NCR.
  • RCN Intressenter har beslutat att fullfölja Erbjudandet och samtliga villkor för Erbjudandets fullföljande är således uppfyllda.
  • RCN Intressenter förlänger acceptfristen för Erbjudandet till och med den 22 december 2016, för att kvarvarande aktieägare ska ges möjlighet att acceptera Erbjudandet.

Fram till och med den 6 december 2016 har 6 805 599 aktier lämnats in i Erbjudandet, motsvarande cirka 71,8 procent av aktierna och rösterna i NCR.

RCN Intressenter har den 10 november 2016, villkorat av att RCN Intressenter fullföljer Erbjudandet, ingått ett aktieöverlåtelseavtal med Tom Sibirzeff (styrelseledamot och VD i NCR) om att förvärva samtliga Tom Sibirzeffs 1 862 651 aktier i NCR, motsvarande 19,6 procent av aktierna och rösterna i NCR. Med anledning av att RCN Intressenter förklarar Erbjudandet ovillkorat genomförs förvärvet av Tom Sibirzeffs aktier. RCN Intressenter ägde eller kontrollerade inte några aktier i NCR vid offentliggörandet av Erbjudandet.

Efter Erbjudandets fullföljande och genom förvärvet av Tom Sibirzeffs aktier kommer RCN Intressenter att inneha 8 668 250 aktier motsvarande cirka 91,4 procent av aktierna och rösterna i NCR.[1]

För att möjliggöra för de aktieägare som ännu inte har accepterat Erbjudandet att överlåta sina aktier till RCN Intressenter förlängs acceptfristen för Erbjudandet till och med klockan 15.00 den 22 december 2016. Redovisning av likvid till de aktieägare som redan har accepterat Erbjudandet förväntas påbörjas omkring den 12 december 2016. Redovisning av likvid till de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda acceptfristen beräknas kunna påbörjas omkring den 29 december 2016. RCN Intressenter kan komma att förvärva aktier i NCR på marknaden under den förlängda acceptfristen.

Efter utgången av den förlängda acceptfristen avser RCN Intressenter att påkalla tvångsinlösen i enlighet med aktiebolagslagen i syfte att förvärva de aktier som inte lämnats in i Erbjudandet. I samband härmed avser RCN Intressenter verka för att NCR:s aktier avnoteras från AktieTorget.

För en utförlig beskrivning av Erbjudandet, inklusive villkor och anvisningar för deltagande i Erbjudandet, vänligen se erbjudandehandlingen och anmälningssedel för Erbjudandet, tillgängliga på www.rcnintressenter.se och på www.paretosec.com.

Direktregistrerade aktieägare som önskar acceptera Erbjudandet ska underteckna och posta anmälningssedeln till:

Pareto Securities AB

Issuer Service/NCR

103 91 Stockholm

Observera att anmälningssedeln måste vara Pareto Securities tillhanda senast klockan 15.00 den 22 december 2016. För aktieägare i NCR vars innehav är förvaltarregistrerat sker accept i enlighet med instruktioner från förvaltaren.

För ytterligare information, kontakta:

För mer information om Erbjudandet, vänligen se: www.rcnintressenter.se

För förfrågningar, vänligen kontakta:

Karl Svozilik

Email: karl.svozilik@norvestor.com

Detta pressmeddelande lämnades for offentliggörande den 8 december 2016 klockan 08.15.

Viktig information

Erbjudandet riktar sig inte till personer vars deltagande förutsätter att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk rätt. Detta pressmeddelande och annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas in i eller till något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar. RCN Intressenter kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan distribution. Om någon söker acceptera Erbjudandet som ett resultat av att direkt eller indirekt ha överträtt dessa restriktioner så kan accepten komma att lämnas utan avseende.

Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika genom post, något kommunikationsmedel som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats eller genom något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika, och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer att eller får postas eller spridas på annat sätt i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. RCN Intressenter kommer inte att redovisa någon likvid enligt Erbjudandet i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Information i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive information om framtida resultat, tillväxt och andra utvecklingsprognoser samt effekter av Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan exempelvis innefatta orden ”bedöms”, ”avses”, ”förväntas”, ”tros”, eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är föremål för risker och osäkerhetsmoment, eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. Framtida förhållanden kan avsevärt komma att avvika från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen på grund av många faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom RCN Intressenters och NCR:s kontroll.

[1] Baserat på 9 478 756 aktier, vilket är det totala antalet utestående aktier i NCR.