Nytt naturligt skydd för alla pollenallergiker!

Report this content

Varje dag andas människor in skadliga partiklar som påverkar deras vardagliga liv och hälsa negativt. Allergiker lider ofta i det tysta under stora delar av året i brist på effektiva skydd eller på grund utav biverkningar av pollenmedicin. Men nu finns det en ny och innovativ lösning som dessutom är helt fri från biverkningar – näsfilter från det svenska medtechföretaget NOSA!

Ca 40% av världens befolkning är i dag allergiska mot någon typ av luftburen partikel och i Sverige går vi nu in i pollensäsongen som får stora delar av befolkningen att snora och snörvla med kliande ögon och problem med andnings-vägar som följd. Idag beräknas andelen pollenallergiker vara upp till 30% av befolkningen, vilket är en stor ökning de senaste 20 åren pga den globala uppvärmningen.

NOSA allergy filter är ett näsfilter fångar upp skadliga partiklar i inandningsluften innan de når slemhinnorna och kan därmed minska allergiska besvär. Den patenterade designen möjliggör en hög filtreringsgrad och är samtidigt enkelt att andas igenom. Det är helt enkelt ett naturligt sätt att kunna andas normalt som allergiker, utan att behöva ta medicin.

Ända sedan bolaget startade har vår vision varit att hjälpa människor att andas bättre luft. Vårt näsfilter är en av de lösningar som vi jobbat med i flera år och som kommer att hjälpa stora grupper allergiker, säger Adrian Liljefors, VD på NoseOption AB.

NOSA allergy filter är engångsprodukt kan användas upp till 8h per dag och finns att köpa på apotek i de flesta europeiska länder. Produkten har fått ett enormt positivt mottagande av konsumenter, allergologer och andra inom professionen.

Sedan COVID-19 pandemin har många börjat använda ansiktsmasker även i västvärlden. Detta är en trend som väntas fortsätta i många år framöver och vi tror att näsfilter har en given del i denna utveckling. För många pollenallergiker är det just slemhinnorna i näsan som orsakar störst problem, därför ser vi till att de kan andas fritt, och samtidigt stänga ute de skadliga partiklarna.

Pressmaterial laddas ner här.

Susanne Edenby

Sales & Marketing Director
susanne.edenby@nosamed.com

NoseOption AB har sedan 2015 underlättat livet för tusentals människor med deras patenterade luktskydd NOSA plugs som effektivt reducerar dålig lukt utan att påverka andningsförmågan. NOSA plugs är världens första diskreta luktskydd och säljs i dag över hela världen till vårdpersonal, polis och privatkunder. Företaget är baserat i Stockholm och all produktion sker i Sverige.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Ända sedan bolaget startade har vår vision varit att hjälpa människor att andas bättre luft. Vårt näsfilter är en av de lösningar som vi jobbat med i flera år och som kommer att hjälpa stora grupper allergiker.
Adrian Liljefors, VD på NoseOption AB.