Scandinavian Health Innovations AB (publ) – Årsredovisning 2020

Scandinavian Health Innovations AB (publ) (”SHI” eller ”Bolaget”) har idag publicerat sin årsredovisning för 2020. Årsredovisningen bifogas i detta pressmeddelande och finns även tillgänglig på Bolagets hemsida www.shiorganic.com.

Scandinavian Health Innovations är en venture builder som investerar i ekologiska och hållbara företag. Vi äger, förvaltar och förvärvar aktier i företag där vi kan öka deras tillväxt och marknadsvärde genom att implementera nya digitala strategier. Våra investeringar återfinns i innovativa techplattformar & produktvarumärken som riktar sig till en hälso- och hållbarhetsmedveten målgrupp. Vår aktieportfölj består av sex portföljbolag och målsättningen är att hålla en hög expansionstakt genom synergiförvärv i syfte att ständigt öka marknadsvärdet i våra innehav. Scandinavian Health Innovations aktie är noterad under kortnamnet SHI B. www.shiorganic.com. Bolagets Mentor är Augment Partners AB, info@augment.se, +46 8 604 22 55