Scandinavian Health Innovations dotterbolag Natural Shop lanserar webbshop

Scandinavian Health Innovations AB (publ) (”SHI”) har under hösten och vintern 2019 investerat i dotterbolaget Natural Shop Europe ABs (”Natural Shop” eller ”Bolaget”) tekniska plattform som erbjuder hälsoprodukter och kosttillskott online. Bolaget har under mars månad lanserat sin webbshop på den svenska marknaden.

SHI har under 2019 startat och påbörjat verksamhet i det helägda dotterbolaget Natural Shop Europe AB. Bolaget har inlett samarbete med ett expertråd bestående av bl.a. en läkare, en immunolog, en hudterapeut som tillsammans väljer ut de produkter som Natural Shop kommer att distribuera online. Efterfrågan på hälsoprodukter och kosttillskott förväntas öka, och i rådande läge, då en god hälsa blivit allt viktigare, hoppas vi på en ytterligare ökad hälsomedvetenhet i Sverige. Satsningen är i enlighet med SHIs långsiktiga strategi att öka sin närvaro online och göra fler hälsoprodukter och kosttillskott tillgängliga för hälsomedvetna konsumenter.

Försäljningen kommer att ske via naturalshop.se och senare via thenaturalshop.eu. Plattformen lanserades under mars 2020 på den svenska marknaden och målsättningen är att under 2021 lansera på flera marknader inom EU. Produktutbudet kommer att utökas varje månad under året med målsättning att ha ett komplett produktsortiment med naturliga, ekologiska och hållbara hälso- och hudvårds produkter i december 2020.

• Satsningen på Natural Shop är ytterligare ett steg i vår expansionsplan inom online growth och ligger rätt i tiden då efterfrågan på hälsoprodukter & kosttillskott ökar. Vår målsättning är att Natural Shop ska hålla en snabb expansionstakt och på ett unikt sätt skapa mervärde för hälsomedvetna konsumenter i Sverige och från och med 2021 även utomlands. Satsningen kommer även bidra till synergieffekter och en snabbare tillväxttakt för våra övriga nuvarande och kommande dotterbolag. Jag och vårt team ser med spänning fram emot feedback från kunder och tillsammans med dem under 2020 löpande skapa mervärde och förbättra användarupplevelsen, säger Daniel Ehdin, VD på Scandinavian Health Innovations.

Natural Shop Europe AB är ett helägt dotterbolag till Scandinavian Health Innovations AB (publ) vars aktie handlas sedan februari 2018 på NGM Nordic MTF under kortnamnet SHI MTF.

Scandinavian Health Innovations vision är att göra det enklare att leva ett hållbart och hälsosamt liv. SHI är en venture builder som investerar i och utvecklar innovativa varumärken som riktar sig till hälsomedvetna konsumenter. Målsättningen är att genom synergiförvärv hålla en hög expansionstakt i Sverige och utomlands. Nuvarande innehav består av dotterbolagen Dr Sannas Sweden AB, Natural Shop Europe AB, Organic Inspirations AB och Youngevity AB, www.shinnovations.se. Augment Partners AB, info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Scandinavian Health Innovations Mentor.