Scandinavian Health Innovations presenterar planer för 2019

Scandinavian Health Innovations AB (publ) (”SHI” eller ”Bolaget”) avslutande i mars 2019 en övertecknad företrädes emission i syfte att snabba upp sin expansion mot en lönsam koncern. Bolaget avser att redan under 2019 presentera sitt nästa varumärke. Arbetet med att genomföra strategiska förvärv fortsätter med målsättningen att minst ett förvärv ska vara på plats under 2019.

SHI planerar att under de kommande åren lansera nya varumärken. Detta kommer antingen att ske genom förvärv eller genom samarbeten med företag, som likt dotterbolaget Dr Sannas, har en gedigen kompetens inom produktutveckling och ställer höga krav på produkternas kvalité och hållbarhet. Bolaget avser att redan under 2019 presentera sitt nästa varumärke.

Bolaget har de senaste nio månaderna fört dialog kring förvärv med ett flertalet företag med god potential till ökad tillväxttakt och synergieffekter för koncernen. Arbetet fortsätter med målsättningen att minst ett förvärv ska vara på plats under 2019.

I mars 2019 avslutade Scandinavian Health Innovations en övertecknad företrädesemission i syfte att snabba upp sin expansion mot en lönsam koncern. Målet för dotterbolaget Dr Sannas är att fortsatt hålla en hög takt av produktutveckling, öppna upp nya distributionskanaler, öka produktionsnivåer och därmed lagernivåer för att långsiktigt förbättra bruttomarginalen.

-       Jag är otroligt stolt samtidigt som jag är långt ifrån nöjd över det vi åstadkommit tillsammans med vårt team och våra delägare sedan starten. Vi siktar högt och har fortsatt som avsikt att hålla en hög expansionstakt med lönsamhet. Vi märker av att efterfrågan på högkvalitativa, naturliga och ekologiska produkter fortsatt ökar i takt med att konsumenterna blir mer medvetna om att många produkter inom hudvård och kost inte bara påverkar hälsan utan även kan ha negativ påverkan på naturen. Vår målsättning är fortsatt att SHI och våra nuvarande och kommande dotterbolag ska bli ledande aktörer i Sverige och på sikt även internationellt. Vi har haft en bra start på året men än har vi mycket att bevisa. Jag ser fram emot att komma med flera positiva överraskningar under 2019, säger Daniel Ehdin, VD på Scandinavian Health Innovations.

Scandinavian Health Innovations offentliggör delårsrapport för perioden januari-mars den 22 maj 2019.

Daniel Ehdin, VD, daniel@drsannas.se, tel. +46 70 862 47 40

Denna information är sådan information som Scandinavian Health Innovations AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2019, kl. 11:30.

Kort om Scandinavian Health Innovations
Scandinavian Health Innovations vision är att göra det enklare att leva ett hållbart och hälsosamt liv. Vi är ett house of brands som investerar i och utvecklar innovativa varumärken som riktar sig till medvetna konsumenter. Målsättningen är att genom synergiförvärv hålla en hög expansionstakt i Sverige och utomlands. Nuvarande innehavet består av de helägda dotterbolagen Dr Sannas Sweden AB och Dr Sannas International AB, www.shinnovations.se. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Scandinavian Health Innovations Mentor.

Taggar: