Scandinavian Health Innovations VD ökar innehav

Scandinavian Health Innovations ABs (publ) (”SHI” eller ”Bolaget”) VD har under de senaste dagarna ökat sitt innehav med 11 250 B-aktier i Bolaget. Totalt under året har innehavet ökat med 168 151 B-aktier.

SHIs VD har under perioden 19-20 juni 2019 ökat sitt innehav i Bolaget med 11 250 B-aktier. Köpen har skett över marknaden, via helägt bolag, till ett volymvägt snittpris om ca 3,99 SEK.

Under 2019 tom. idag har Scandinavian Health Innovations VD ökat sitt innehav i Bolaget med totalt 168 151 B-aktier till ett inköpsvärde om 673 132,25 SEK vilket ger ett volymvägt snittpris om ca 4 SEK. Köpen har skett dels genom köp över marknaden och genom deltagande i Bolagets emission i mars 2019. Köpen har gjorts både privat och via bolag. VDs innehav, privat och via bolag, uppgår nu till 573 626 B-aktier samt 52 600 A-aktier, vilket motsvarar 30,9 procent av kapitalet och 37,2 procent av rösterna i Bolaget.

Scandinavian Health Innovations AB (publ) aktie handlas sedan februari 2018 på NGM Nordic MTF under kortnamnet SHI MTF.

Kort om Scandinavian Health Innovations:
Scandinavian Health Innovations vision är att göra det enklare att leva ett hållbart och hälsosamt liv. Vi är ett house of brands som investerar i och utvecklar innovativa varumärken som riktar sig till medvetna konsumenter. Målsättningen är att genom synergiförvärv hålla en hög expansionstakt i Sverige och utomlands. Nuvarande innehav består av de helägda dotterbolagen Dr Sannas Sweden AB och Dr Sannas International AB, www.shinnovations.se. Augment Partners AB, info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Scandinavian Health Innovations Mentor.