• Notar/

Större bostadsannons ger högre pris – Notar sätter upp 144 kvm stor annons i centrala Stockholm

Report this content

Om annonsstorleken har någon betydelse på bostadsmarknaden kommer snart att visa sig. Idag sätter fastighetsmäklarfirman Notar upp Sveriges största bostadsannons mitt i centrala Stockholm. Annonsen är en 144 kvm stor installation som inretts med fysiska möbler och ger en exakt spegling av den lägenhet som är till salu.

Genom att använda sig av denna enorma annons vill Notar påvisa tyngden av marknadsföring och annonsering vid försäljning av bostadsobjekt.

– Vi tycker att det är viktigt att visa bostadsannonsens tyngd vid försäljningen. Vi erbjuder marknadens största spann av marknadsföringsverktyg och kan konstatera att de säljare som väljer mer marknadsföring får en kraftfull hävstång på priset, säger Jonas Lindell, vice vd på Notar.

Den 144 kvadratmeter stora annonsen är en installation som är uppbyggd och inredd på exakt samma sätt som den 28 kvm stor etta på Alströmergatan 32 (Kungsholmen) i Stockholm som är till salu. Annonsen – som är Sveriges största bostadsannons – kommer att hängas upp mitt i centrala Stockholm på Birger Jarlsgatan 68 idag och kunna beskådas fram till den 11 april.

Notar kommer även att sätta upp ett antal stora vepor (6 x 4 m) på husfasader där det finns lägenheter till salu. Från gatan kommer man att kunna studera lägenhetens utseende, planlösning och hur priset utvecklar sig. Den första vepan av detta slag kommer att sättas upp på Valhallavägen 53, där Notar säljer en 2,5-rumslägenhet på 72 kvm.

– Vi vill ta chansen att visa prisutvecklingen live, inte bara på nätet, utan även på stan där man kan uppleva lägenheternas närmiljö. Idealt borde det alltid fungera så, då skulle marknaden ta till sig prisutvecklingen snabbare och vi skulle få en mer transparant bostadsmarknad, avslutar Jonas Lindell.

Högupplösta bilder på Sveriges största bostadsannons finns på: