NOTE tecknar avtal med Waystream AB

Det svenska teknikföretaget Waystream tillverkar produkter för bredbandsnät. Avtalet innebär att tillverkning förläggs till NOTEs fabrik i Lund.

Sedan tidigare tillverkar Waystream produkter i Kina men ser många fördelar med att tillverka den nya versionen av sina höghastighetsroutrar på NOTEs fabrik i Lund. Produktion av mindre serier förväntas starta under Q3 och utökas sedan till serieproduktion i Q4.

”NOTE utvecklas starkt och vi fortsätter att vinna många kunders förtroende. Sedan en tid ser vi ett påtagligt utökat intresse av tillverkning i Sverige och i vårt närområde. Waystream är ett spännande bolag som vi ser fram emot att utveckla ett gott samarbete med”, säger Johannes Lind-Widestam, NOTEs vd och koncernchef.

"Avtalet med NOTE AB är en del av vår strategi för riskminimering. Genom att ha tillverkning på flera platser i världen av våra produkter blir vi mindre sårbara för störningar i det logistiska systemet. För tillverkning av våra nya switchar sökte därför vi en lämplig partner med den konkurrenskraft och kompetens som behövs. Närhet till våra huvudmarknader var också ett viktigt krav av miljöskäl. Vi fann att NOTE Lund AB kunde tillmötesgå detta och därför valde vi dem.", säger Susanne Torrbacka, tillfällig VD på Waystream.

NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar kretskort (PCBA), delmontage och kompletta produkter (box build). Kunderbjudandet täcker hela produktlivscykeln, från design till eftermarknad. NOTE finns etablerat i Sverige, Finland, England, Estland och Kina. Försäljningen de senaste 12 månaderna uppgick till 1 830 MSEK och antalet anställda i koncernen är cirka 1 100. NOTE är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök
www.note.eu.

Om Waystream
Waystream utvecklar nätverksprodukter för kommunikation över fiber som är tillförlitliga, enkla att drifta och som levererar fantastiska tjänster. Detta gör det möjligt för våra kunder att bygga näten snabbare, mer robusta och med bättre avkastning och mer nöjda användare. Waystream grundades 2001 med visionen att främja ett globalt kommunikationsnät som kopplar samman människor, därför att kommunikation skapar utveckling och innovation som gör världen bättre. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS

Informationen lämnades för offentliggörande den 5 juni 2020 klockan 08.30 CET.