ATG vill förbättra servicen till spelarna

Report this content

Problem med gamla väggtidningar och gårdagens speltips? Hinner personalen inte sätta upp de senaste tipsen för ”Lunch Dubbel”? Fick du veta att din spik i 5:e loppet var struken, först när du äntligen kommit fram till kassan? ATG utvärderar nu möjligheter att undvika dessa problem genom att göra några pilotinstallationer bland annat med NoTimes DVM-lösning.

ATG strävar alltid efter att förbättra för spelarna och sina spelombud. Som ett led i detta gör nu ATG pilotinstallationer hos några spelombud i Stockholm, för att fastställa möjligheterna att förbättra servicen genom att visa speltipsinformationen med hjälp av digitala skärmar som sekundsnabbt uppdateras via satellit eller bredband. Detta är något som många spelare har efterfrågat. Personalen i spelhörnorna/förkassorna slipper därmed arbetet och stressen med att sätta upp och ta ner väggtidningar med speltips och kan i stället koncentrera sig på sina kunder. NoTime har blivit utvald till att delta i piloten som en möjlig leverantör av den framtida lösningen. Piloten kommer att pågå i spelbutiken Gazetta på Hamngatan i Stockholm under juni-augusti.