Varberg Energi valde Nova Naturgas

Report this content

Varberg Energi valde Nova Naturgas Varberg Energi och Nova Naturgas har slutit ett avtal om framtida leveranser av cirka 70 GWh naturgas per år fram till sista september 2005. Varberg Energi kommer att använda gasen för distribution till villor, fastighetskunder och industrier samt för produktion av värme och el. - Vi har varit mycket nöjda med vårt tidigare samarbete och därför ville vi fortsätta med Nova Naturgas. Det är ett företag med gedigen erfarenhet av och kunskap om naturgas, säger Carl-Arne Pedersen, VD och koncernchef Varberg Energi AB. Avtalet ger oss flexibilitet och möjlighet att handla spotgas. - Det är glädjande att Varberg Energi har valt oss som sin framtida leverantör de närmaste åren, säger Nova Naturgas VD Anders Johnson. Avtalet med Varberg Energi är ett viktigt led i Nova Naturgas arbete med att utveckla den svenska energimarknaden med hjälp av naturgas. För mer information kontakta: Carl-Arne Pedersen, VD och koncernchef Varberg Energi AB, telefon 070-696 18 05 Håkan Svensson, nätchef Varberg Energi AB, telefon 070-696 18 50 Madeleine Dragstedt, marknadschef Varberg Energi AB, telefon 070-696 18 04 Anders Johnson, VD Nova Naturgas AB, telefon 0705-33 08 43 Erik von Hofsten, informationschef Nova Naturgas AB, telefon 0703-52 38 04 Varberg Energi AB Varberg Energi är en energi- och IT-koncern ägd av Varbergs Kommun. Vi är drygt 70 anställda och omsätter 265 Mkr. Verksamhetsgrenar är el, naturgas, fjärrvärme, energitjänster, kabel-TV, bredband och Internettjänster. Läs mer på www.varbergenergi.se Nova Naturgas AB Nova Naturgas utvecklar den svenska energimarknaden. Vi erbjuder konkurrenskraftiga och miljöanpassade energilösningar baserade på naturgas. För el, värme, fordonsbränsle och effektiv produktion inom industrin. Nu bygger vi ut naturgasnätet från Göteborg till Stenungsund och Bohus. Det betyder att fler kommuner och företag får tillgång till framtidens energi. Läs mer på www.novanaturgas.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00280/wkr0002.pdf