Novacura ett Superföretag – för tredje året i rad

2013, 2014 och 2015. För tredje året i rad klarar Novacura Veckans Affärers tuffa kriterier för att rankas som Superföretag.

Enligt Veckans Affärer är det bara någon tiondels promille av de svenska företagen som lever upp till kraven. Däribland Novacura.

– Vi tillhör helt enkelt mindre än 1 procent av Sveriges 50 000 företag med en omsättning över 10 MSEK som får denna utmärkelse. I år är det 496 företag som har klarat de tuffa kriterierna. Vi är ett av dem, säger Johan Melander, vd för Novacura.

Det är elfte året i rad som VA tillsammans med Bisnode granskat samtliga svenska aktiebolag utifrån parametrarna: tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur, finansiering. De sex parametrarna har sedan jämförts med referensvärden baserade på prestationen hos alla andra företag med motsvarande storlek och verksamhet för att göra jämförelsen konjunkturoberoende och storleksneutral. Bedömningen har gjorts årsvis av räkenskaperna för de senaste fyra åren.

Johan Melander, VD Novacura AB, 0738-50 11 11, johan.melander@novacura.se

Novacura är ett mänskligt it-företag som, med hjälp av tjänster och egen programvara för affärssystem, effektiviserar och förenklar sina kunders affärskritiska processer. Företaget är privatägt och har kontor i Sverige, Norge, Polen och Nederländerna, dessutom säljs programvaran via partnerföretag i både Europa och USA. Novacura har 50 erfarna medarbetare och huvudkontoret ligger i Hovås utanför Göteborg. Företaget har fått utmärkelserna Gasell 2013 och Superföretag 2013. www.novacura.se

Johan Melander, VD Novacura AB