Nu flyttar Novacura in i Norge

Utmaningen avklarad, två länder på två månader

Novacura fortsätter att expandera utanför Sveriges gränser. Nu öppnar Novacura Norge upp sitt kontor i Oslo, vilket innebär företagets andra utlandsetablering på två månader.

– Vi har bearbetat den norska marknaden en längre tid och tidpunkten är perfekt att nu ta hela klivet in och öka vår närvaro. Vi har redan en stark position i Norge och våra förväntningar på de två kommande åren är mycket höga, säger Aksel Jarlbäck, vd för Novacura Norge.

Efter att ha etablerat fyra kontor i Sverige samt dotterbolag i både Polen och Nederländerna står nu Norge näst på tur för it-företaget Novacura.

– Den norska marknaden är stark och vi har redan ett stadigt fotfäste tack vare stora referenskunder i Hafslund och Statnett. Att vi levererar Novacura Flow till två av Norges största statliga energibolag visar vår starka leveransförmåga och det stora förtroende vi har erhållit.

Nästa steg för Novacura Norge är att vidareutveckla den egna organisationen och fortsätta leverera de nuvarande uppdragen.

– Det är hektiskt just nu och samtidigt väldigt roligt såklart. Vi vidareutvecklar och levererar våra befintliga affärer. Just nu är vi två som arbetar på kontoret i Oslo men vi är på jakt efter flera olika nyckelkompetenser och siktar på att vara sex medarbetare vid årets slut.

Etableringen i Norge är ännu ett stort steg i Novacuras pågående europaexpansion, och framtiden på den norska marknaden ser ljus ut med flera nya uppdrag på väg in.

– Vi har flera stora uppdrag på ingång, där det första förhoppningsvis blir klart före sommaren. Vi har redan nu en stark leveransorganisation i Norge och vårt mål är att dubbla omsättningen de kommande två åren, säger Aksel Jarlbäck, vd för Novacura Norge.

Novacura Norge har haft en stark start med flera stora uppdrag.
Målet är att fortsätta växa kraftigt de kommande åren, säger Aksel Jarlbäck, vd för Novacura Norge.

Aksel Jarlbäck, vd Novacura Norge, 0723- 96 66 00, aksel.jarlback@novacura.se
Johan Melander, vd Novacura, 0738-50 11 11, johan.melander@novacura.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Novacura, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

Novacura är ett mänskligt it-företag som, med hjälp av tjänster och egen programvara för affärssystem, effektiviserar och förenklar sina kunders affärskritiska processer. Företaget är privatägt och har kontor i Sverige, Norge, Polen och Nederländerna, dessutom säljs programvaran via partnerföretag i både Europa och USA. Novacura har 50 erfarna medarbetare och huvudkontoret ligger i Hovås utanför Göteborg. Företaget har fått utmärkelserna Gasell 2013 och Superföretag 2014. www.novacura.se

Vi har flera stora uppdrag på ingång, där det första förhoppningsvis blir klart före sommaren. Vi har redan nu en stark leveransorganisation i Norge och vårt mål är att dubbla omsättningen de kommande två åren.
Aksel Jarlbäck, vd för Novacura Norge.