Eric Persson ny VD för Novax

Eric Persson har utsetts till ny VD för Novax med tillträde den 5 maj. Eric efterträder Anders Slettengren som blir VD för Industrifonden.

Eric har en gedigen erfarenhet inom både investeringar och ägarstyrning. Sedan 2008 har Eric varit investeringsansvarig på Novax där han bland annat ansvarat för ett flertal av Novax större affärer. Tidigare har Eric varit ansvarig för affärsutveckling på Axel Johnson samt varit verksam som finansiell rådgivare på KPMG i Stockholm och London.

Eric Persson har en mycket relevant bakgrund och kompetens för att ta över stafettpinnen och fortsätta bygga och utveckla Novax. Med sin gedigna erfarenhet, driv och engagemang är jag övertygad om att Eric i sin nya roll kommer att tillföra mycket till Novax, säger Paul Schrotti, styrelseordförande i Novax.

Jag är mycket glad över förtroendet och ser jag fram emot att tillsammans med Novax-teamet fortsätta utveckla Novax in i framtiden, säger Eric Persson.

-  Vi vill framföra ett stort tack till Anders Slettengren som på ett förtjänstfullt sätt varit med och byggt Novax under många år. Under Anders ledning har Novax utvecklats mot den starka position bolaget har idag. Vi önskar honom lycka till framöver, säger Paul Schrotti.

Paul Schrotti, styrelseordförande i Novax: tel 08-701 6113, paul.schrotti@axeljohnson.se
Eric Persson, VD i Novax: tel 08-700 6661, eric.persson@novax.se

Taggar: