Jan Carl Adelswärd utses till VD och Koncernchef i Filippa K

Styrelsen i Filippa K har idag utsett bolagets nuvarande styrelseordförande Jan Carl Adelswärd till VD och Koncernchef med tillträde den 1 augusti 2007. Jan Carl Adelswärd efterträder Anders Wiberg som kvarstår i bolaget i rollen som operativ chef.

Jan Carl Adelswärd är 38 år och civilekonom. Han ansvarade för bildandet av Novax AB och utvecklade framgångsrikt bolaget som VD från starten 1999 till 2006.

- Utnämningen av Jan Carl Adelswärd till VD och Koncernchef är ett led i att organisera bolaget för fortsatt lönsam tillväxt. Han kommer att bidra med strategisk ledning, ökad finansiell kompetens och ett starkt ledarskap säger Anders Slettengren, ordförande i Filippa K.

- Jag är entusiastisk över utnämningen av Jan Carl Adelswärd till VD och ser fram emot vårt samarbete. Han tillför bolaget ny och kompletterande kompetens som är nödvändig för att utveckla företaget, säger Filippa Knutsson Creative Director i Filippa K.

- Filippa K är inte bara ett starkt varumärke utan även ett välskött bolag. Bolaget har haft hög och lönsam tillväxt under de senaste åren och går mot sitt bästa år någonsin. Jag ser fram emot att tillsammans med Filippa Knutsson och övriga i ledningen utveckla bolaget vidare, säger Jan Carl Adelswärd tillträdande VD och koncernchef i Filippa K.

Styrelsen har samtidigt utsett Anders Slettengren, VD i Novax AB till ny styrelseordförande i bolaget. Vid den extra bolagsstämman den 10 maj 2007 har Lars Nilsson och Malcolm Lidbeck utsetts till styrelseledamöter i Filippa K. Malcolm Lidbeck är jurist och bland annat delägare och styrelseordförande i mediakoncernen ACNE. Lars Nilsson är CFO i börsnoterade Tele2-koncernen.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Anders Slettengren, VD Novax AB och styrelseordförande Filippa K,
tel. 08-700 66 62 eller mobil 070-515 66 62

Filippa Knutsson, Creative Director och grundare av Filippa K,
tel. 08-615 70 00

Jan Carl Adelswärd, tillträdande VD och Koncernchef i Filippa K,
tel. 08-700 66 61 eller mobil 0708- 76 71 68

Bilder finns att hämta på www.filippa-k.se/press