Joakim Skarborg ny Investment Manager i Novax.

Novax har rekryterat Joakim Skarborg som Investment Manager, med tillträde den 1 mars 2011.

Joakim kommer att arbeta med nya investeringar, affärsutveckling och ägarstyrning i Novax bolag. Joakim kommer närmast från Access Partners där han som rådgivare arbetat med företagsförvärv. Innan Access partners var Joakim verksam vid KPMG:s avdelning för strategisk och kommersiell due dilligence. Joakim har bred erfarenhet av företagsförvärv och försäljningar i olika branscher. Han är 32 år och Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Anders Slettengren, VD Novax: tel 070 5156662, anders.slettengren@novax.se

Novax är en aktiv och långsiktig investerare som utvecklar bolag med hög tillväxtpotential inom konsumentnära handel och tjänster. Novax har bland annat ägarintressen i följande bolag; Trygga Hem, Studentum, Filippa K, WeSC , DesignTorget och Himla. För mer information vänligen besök vår hemsida: www.novax.se

Novax ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Servera, Svensk BevakningsTjänst och Axstores samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson AB drygt 56 miljarder kronor och har omkring 17 000 anställda. För mer information vänligen besök vår hemsida: www.axeljohnson.se