Novax blir delägare i heminredningsföretaget Himla

Novax AB säkerställer expansionskapital till Himla AB och blir genom investeringen 33 procentiga ägare av bolaget. Himla är ett starkt växande varumärkesföretag som arbetar med textilier och accessoarer för hemmet, främst på den nordiska marknaden.

– Himla har identifierat en rad intressanta utvecklingsmöjligheter. För att kunna realisera dessa och ta nästa steg i utvecklingen har vi valt att ta in Novax som delägare. I Novax får vi en stark och långsiktig ägarpartner som genom sin erfarenhet och industriella förankring i konsumentnära handel kan erbjuda mycket mer än bara kapital, säger Himlas VD och huvudägare Annica Högström.

– Himla är ett välskött och växande bolag med starka kunderbjudanden. Vi är glada över att vara delägare och vi tror att vi med vår erfarenhet av tillväxtföretag inom detaljhandel och konsumentvaror kan bidra till att vidareutveckla bolaget, säger Anders Slettengren, VD i Novax.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Annica Högström, VD och huvudägare Himla, 0708-536898
Henrik Söderberg, CFO Himla, 0708-536922