Novax blir delägare i Trygga Hem

Novax har förvärvat ca 5 procent av aktierna i Trygga Hem AB från Lannebo Fonder. Trygga Hem AB grundades år 2000 av Jonas Hallberg och Jonas Gudmunds med affärsidén att genom samarbete med starka försäljningspartners erbjuda ett brett utbud av hemsäkerhetsprodukter och tjänster av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Trygga Hem är ett rikstäckande säkerhetsföretag och en av de största leverantörerna av larmsystem till privatpersoner i Sverige.

Anders Slettengren, VD Novax: tel 070 5156662, anders.slettengren@novax.se

Eric Persson, Investeringsansvarig Novax: tel 070 6066116,  eric.persson@novax.se

Novax är en aktiv och långsiktig investerare som utvecklar bolag med hög tillväxtpotential inom konsumentnära handel och tjänster. Utöver Trygga Hem har Novax bland annat ägarintressen i följande bolag; Studentum, Filippa K, WeSC , DesignTorget och Himla. För mer information vänligen besök vår hemsida: www.novax.se

Novax ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Servera, Svensk BevakningsTjänst och Axstores samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson AB drygt 56 miljarder kronor och har omkring 17 000 anställda. För mer information vänligen besök vår hemsida: www.axeljohnson.se