Novax investerar i RCO som satsar på fortsatt tillväxt

Novax blir 60 procentig ägare i tillväxtbolaget RCO, en ledande leverantör på den svenska marknaden inom elektronisk nyckelfri låsning. Nuvarande ägare, Lars Mattsson, Göran Pettersson samt Lars-Åke Lidén, blir tillsammans ägare till resterande aktier. RCO, med huvudkontor i Järfälla, omsätter drygt 100 mkr och har cirka 50 anställda.

-          RCO är ett spännande tillväxtbolag verksam inom ett attraktivt segment på den tekniska säkerhetsmarknaden med goda förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt. Vi är glada över att bli delägare och tror att Novax erfarenhet av att arbeta med tillväxtföretag kan bidra till att vidareutveckla bolaget ytterligare, säger Anders Slettengren, VD i Novax.

-          RCO:s ambition är att fortsätta växa med god lönsamhet och uppnå en klar marknadsledande position. Genom att få in Novax som huvudägare får vi en stark och långsiktig ägarpartner som tillför viktig strategisk kompetens till bolaget, säger Lars Mattsson, grundare och VD i RCO Holding AB.

RCO utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och lösningar inom elektronisk nyckelfri låsning för hem och företag, och har etablerat sig som en ledande leverantör i Sverige. Bolaget har de senaste åren uppvisat en god tillväxt och lönsamhet. RCO Holding har två dotterbolag, RCO Security AB, verksam på den svenska marknaden, samt det nyligen startade RCO Security Oy, verksam på den finska marknaden.

Lars Mattsson, VD i RCO: Tel. 08 546 560 31, lars.mattsson@rco.se
Eric Persson, investeringsansvarig i Novax: Tel. 070 606 6116, eric.persson@novax.se
Anders Slettengren, VD Novax: Tel 070 515 6662, anders.slettengren@novax.se

Om RCO